بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
این روزها اصلاح طلبان در مواجهه با این تحرکات احمدی نژاد، هجمه علیه اصولگرایان را آغاز کرده اند و بر این باورند که دیدارهای احمدی نژاد برنامه ای از پیش طراحی شده برای جریان اصلاحات است.
تدبیر24: شاید شنیدن این خبر کمی عجیب و غیر واقعی باشد اما وقتی پازل ها کنار هم چیده می شود، این نکته به دست می آید که محمود احمدی نژاد برنامه های جدیدی در سر دارد. خبر این است؛ " گرایش محمود احمدی نژاد به لیبرال ها."  
رفتار و تحرکات این روزهای محمود احمدی نژاد نشان می دهد که رئیس جمهور سابق  رفته رفته پروژه بازگشت به قدرت را آغاز می کند. احمدی نژاد که بیش از یکسال است گوشه نشینی را بر هیاهوی دنیای سیاست ترجیح داده، در طول این مدت بیشتر فعالیت های خود را به صورت پنهانی و در حلقه یارانش در گروه "هوادران محمود احمدی نژاد" یا همان "هما" پیگیری می کرد، اما این روزها خبرهایی به گوش می رسد که گویا خبر از گرایش رئیس جمهور سابق  به سمت لیبرال ها دارد.  
نشانه اول- دیدار با سید حسن خمینی
محمود احمدی نژاد همراه با حمید بقایی طی هفته های اخیر با حضور در حرم امام خمینی(ره) به بهانه بازدید از روند توسعه حرم ایشان، با سید حسن خمینی دیدار و گفتگویی 2 ساعته داشت. در این باره گفته شد که احمدی نژاد در این دیدار انتقاداتی را از رویه در پیش گرفته شده مطرح کرده و اظهار داشته که " ماجرای بابک زنجانی و اتهامات وی ربطی به دولت من نداشته است." دراین خصوص حتی شنیده شد که احمدی نژاد هدایای غیب شده ریاست جمهوری را نیز به مجموعه حرم امام (ره) هدیه داده است. اما اینکه احمدی نژاد چه هدفی از این دیدار داشته را می توان در مقایسه با سایر تحرکات وی در کنار هم گذاشت تا به هدف اصلی حضور احمدی نژاد در حرم امام(ره) رسید. 
نشانه دوم- حضور فعال در جلسات مجمع تشخیص 
هنوز یادمان نرفته که محمود احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی در دوران دولت های نهم و دهم چه رفتارهایی با یکدیگر داشتند و حتی این برخوردها همچنان بعد از پایان دولت احمدی نژاد نیز ادامه دارد و هاشمی رفسنجانی گاهی اوقات خاطراتی انتقادی را از دولت گذشته بیان می کند. احمدی نژاد اما مدیران و وزرای کابینه خود را در دوران ریاست جمهوری از حضور در جلسات و مجامعی که هاشمی رفسنجانی در آن قرار داشت منع کرده بود اما حالا این روزها خودش حضوری فعال در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد و شنیده می شود که در اکثر بحث ها و نظرات نیز شرکت می کند. این در حالی است که احمدی نژاد در گذشته کمتر در این جلسات حاضر می شد. از همین رو به نظر می رسد یکی دیگر از گام های وی، نزدیک شدن به هاشمی رفسنجانی در جلسات مجمع است.  
نشانه سوم- تلاش برای دیدار با خاتمی و ناطق نوری 
در روزهای اخير برخی از نزديکان احمدی نژاد به ديدار سيد محمد خاتمی رفته اند تا زمينه ديدار احمدی نژاد و خاتمی را فراهم کنند. اتفاقی که بعيد است به سر انجام برسد. اين اقدام عينا درباره ناطق نوری نيز افتاده است و اين بار هم نزديکان احمدی نژاد به در بسته خورده اند.  
نشانه چهارم- پیشنهاد به خرازی 
گویا محمود احمدی نژاد هنوز باور ندارد که دانشگاه ایرانیان حق ادامه فعالیت ندارد و برای این دانشگاه رئیس نیز انتخاب کرده است. آخرین مسئله جنجالی در دوره احمدی‌نژاد مسئله دانشگاه ایرانیان بود که در آخرین روزهایی که احمدی‌نژاد در پاستور بود مجوز آن صادر شد اما دولت حسن روحانی این مجوز را لغو کرد. حالا خبر‌ها حاکی از این است که احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با صادق خرازی رسما به وی پیشنهاد داده است که ریاست دانشگاه ایرانیان را برعهده بگیرد. اینکه چرا احمدی‌نژاد خرازی را انتخاب کرده هم کاملا مشخص است. تشکل ندا که جمعی از جوانان اصلاح طلب هستند با حمایت‌های صادق خرازی اعلام موجودیت کرده و رسما فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و عملا تنها تشکل اصلاح طلبی فعال است. 
حالا این روزها اصلاح طلبان در مواجهه با این تحرکات احمدی نژاد، هجمه علیه اصولگرایان را آغاز کرده اند و بر این باورند که دیدارهای احمدی نژاد برنامه ای از پیش طراحی شده برای جریان اصلاحات است. برخی دیگر از اصلاح طلبان معتقدند که احمدی نژاد با این کارها قصد دارد خود را به چهره های سیاسی نزدیک کرده و از این طریق محبوبیت از دست رفته خود را بازگرداند.  
 در مقابل نیز اصولگرایان هم که این روزها شاهد تحرکات جدید احمدی نژاد هستند معتقدند که وی دیگر یک مهره سوخته است و جایی در بین اصولگرایان ندارد. حال باید دید که رئیس دولت های نهم و دهم چه برنامه ای برای بازگشت به قدرت در سر دارد؟
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
صالح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
1
3
لیبرال چه ربطی داره به اصلاح طلبان؟ همه اصلاح طلبان الزاما لیبرال هستن؟ لابداصولگراها انتی لیبرال و مارکسیست هستن؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
0
0
اگر دولت دهم اصلاح طلب شود تمام نقاط ضعف مطرح شده در خصوص دولت دهم در اسرع وقت تبدیل به نقاط قوت می شود به عنوان مثال اقای هاشمی در دوران اقای خاتمی معروف شد به عالیجناب سرخ پوش و تمام قتل های زنجیره ای را به ایشان نسبت دادند اما اکنون از او بشدت حمایت می کنند .به این می گویند سیاست ...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها