بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد از توقف صدور پروانه ساخت و ساز در ارتفاعات جنوب مشهد خبر داد.
تدبیر24: محمدرضا حسین‌نژاد امروز، سوم آبان در نشست خبری معاونت معماری و شهرسازی که در تالار شهدای شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود شش ماه قبل از این معاونت خواسته شد که برای ساخت و سازها در ارتفاعات جنوب یک کد ارتفاعی اعلام کند، اظهار کرد: بر این اساس نشستی با دستور استاندار خراسان رضوی، برگزار و مقرر شد کمیسیون ماده پنج لکه‌هایی را که در ارتفاعات جنوب باید حفظ شود، شناسایی کند.

وی خاطرنشان کرد: شهردارانی که درگیر ارتفاعات جنوب شهر هستند باید این مواظبت و دقت را داشته باشند که پروانه‌ای برای ساخت و ساز در این ارتفاعات صادر نشود و این عرصه‌ها حفظ شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار مشهد با تاکید بر اینکه به هیچ قیمتی راضی نیستیم برای کسب درآمد، ضابطه‌فروشی در شهر حاکم شود، تصریح کرد: بلندمرتبه‌سازی برای جلوگیری از رشد افقی است و نمی‌خواهیم افراط و تفریطی در کار باشد بلکه بلندمرتبه‌سازی با دیدگاه‌های کارشناسی در مشهد ادامه می‌یابد.

حسین‌نژاد ادامه داد: پس از اعلام کد ارتفاعی، پروژه هتل هفت ستاره آباداگران که در ارتفاعات جنوب مشهد در حال ساخت بود، به دلیل تخلفات ساختمانی و ارائه نشدن نقشه پلمب شد.

وی در خصوص احیای بافت‌های ارزشمند قدیمی و میراث فرهنگی در مشهد اظهار کرد: احیای بافت‌های ارزشمند قدیمی به منظر شهری کمک می‌کند اما شناسایی این مکان‌ها در مشهد توسط میراث فرهنگی پراکنده انجام می‌شود و پیوستگی ندارد.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما مارک آثار باستانی و میراث فرهنگی به یک بنا زده می‌شود اما متولی برای بازسازی و رسیدگی به امور آن وجود ندارد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه شهرداری نمی‌تواند در بخش میراث فرهنگی سطح شهر مداخله کند، افزود: ممکن است این املاک مالک خصوصی داشته باشند. در برخی نقاط مانند بافت پیرامون حرم، برخی از این آثار باستانی بازسازی شد‌اند اما هنوز هم به لحاظ استفاده بلاتکلیف است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها