بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کارشناس انگ فلزات گرانبها اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: نصب کد شناسایی بر روی مصنوعات طلا از حقوق تولید کننده صیانت می‌کند.
تدبیر24: امین ابراهیمیان در منطقه سمنان، با بیان اینکه کد شناسایی حک شده بر روی طلاجات، قابلیت ردیابی به آن می‌دهد، افزود: شناسایی محل تولید و همچنین تولید کننده از روی کد حک شده بر روی طلا از جمله کاربردهای این کد است و طبعا مصنوعات طلا که فاقد این کد باشند، غیر‌قانونی تولید شده و دارای عیار پایین هستند‌ یا اینکه قاچاق هستند.

وی با بیان اینکه حک این کد شناسایی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان مصنوعات طلا در کشور است، تصریح کرد: قاچاق طلا، تولید کنندگان کشور را متضرر می‌کند و سبب می‌شود کارخانه‌ها بسته شده و عملا کارگر ماهری که در کارخانه مشغول بکار است، در اثر قاچاق طلا بیکار شود که در این راستا اداره کل استاندارد استان‌، حک کد شناسایی را بر روی مصنوعات طلا الزامی کرده که از این طریق از حقوق تولید کننده حمایت می کند.

این کارشناس انگ فلزات گرانبها، اداره کل استاندارد استان را تنها مرجع رسمی برای عیارگیری در استان دانست و گفت: برای عیار گیری یا آزمون کوپلاسیون طلای موجود در بازار یعنی طلای 18 عیار یا همان 750 صوت است را خریداری می‌کنیم و حدود یک دهم تا دو دهم آن را برای آزمایش برمی داریم و به آن دو برابر همین وزن نقره اضافه می‌کنیم و در کوره قرار می‌دهیم تا همه ناخالصی های آن از بین برود و تنها طلا و نقره آن باقی بماند.

ابراهیمیان ادامه داد: بعد از اینکار که اصطلاحا آن‌را نورد کردن می‌گویند، آن‌را روی شعله قرار داده و به آن مقداری اسید نیتریک اضافه می‌کنیم. در این مرحله نقره در محلول حل می‌شود و تنها طلا باقی می‌ماند. از اختلاف وزن طلای باقی مانده با طلای مورد آزمایش میزان عیار طلا مشخص می‌شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت بازار طلا در استان سمنان به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت بازار طلا در استان سمنان نسبت به استان‌های دیگر کشور بسیار بهتر است و این بدلیل نزدیکی به تهران و همچنین همکاری خوب اتحادیه طلای فروشان استان با یکدیگر است.

وی از نبود واحدهای تولید کننده در سطح استان ابراز تأسف کرد و گفت: رایزنی‌ها و نامه نگاری‌هایی در خصوص احداث شهرک طلا صوت گرفته است، همچنین در این خصوص نیز جلساتی از سوی استانداری سمنان و اداره کل صنایع و معادن با اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهر در کشور صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها