بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۵۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
حسین شریعتمداری می بایست جایی باشد که مردم هستند، او سال هاست که از زبان مردم سخن می گوید و مستظهر به حمایت آنان روسای جمهوری منتخب ملت را به انتقاد می گیرد، از خود حکم صادر می کند و اخطار و انذار می دهد

تدبیر24:ملت در خیابان نامش را فریاد می زدند و جشن و شادی سراسر ایران را فرا گرفته بود، اصلاح طلبان توانسته بودند با همه فشارها و مضایق یگانه کاندیدای مورد حمایت خود را به سوی پاستور رهنمون کنند. در چنین حال و هوا و شرایطی یک نفر ساز مخالف اش را یکبار دیگر کوک کرد. حاج حسین شریعتمداری در کیهان نوشت، پیروزی روحانی پیروزی اصولگرایی بود، او کاری نداشت که تمام جبهه اصلاحات پشت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ایستاده بودند، او کار نداشت که نمایندگان اصولگرای مجلس طومارهای دویست امضایی در حمایت یکان یکان کاندیداهای رقیب روحانی امضا کرده و از داخل و خارج همه می دانستند که عضو جامعه روحانیت مبارز سال هاست که به اردوگاه رقیب تعلق فکری و نظری دارد و با شعار تغییر روندهای معوج پیشن بر مسند کار آمده است.

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 مهم این بود که حسین شریعتمداری می بایست جایی باشد که مردم هستند، او سال هاست که از زبان مردم سخن می گوید و مستظهر به حمایت آنان روسای جمهوری منتخب ملت را به انتقاد می گیرد، از خود حکم صادر می کند و اخطار و انذار می دهد. او متکلمی است که بی محابا از جانب مردم سخن می گوید و طبیعی بود که ترجیح دهد در برابر نظر علنی مردم در آن برهه به مخالفت نپردازد.

اما به مرور وضعیت به همان روال سابق برگشت، او از زبان مردم برای منتخب ملت نسخه پیچی می کند بی آنکه به یاد آورد اکثریت همان مردم به رئیس جمهوری منتخب رای داده اند و تا چندی پیش وی یک اصولگرا بوده است!!

حسین شریعتمداری حتی فراموش کرده است که حجت الاسلام حسن روحانی 4 دهه پیش به درجه اجتهاد نایل شده و از منبری های به نام تهران بوده است و مو در این راه سپید کرده است، او بی توجه به همه نکات بدیهی بدون اینکه توجه کند شخصیت حقوقی روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران و دومین شخصیت عالی نظام چیست، نقدهای بی محابای خود را روانه می کند و به رئیس جمهوری درس سخنوری و واژه شناسی می دهد.

مذاکره از زمان آدم ابوالبشر تا دنیا دنیا باقی است یک معنا و مفهوم دارد و یک اسلوب مشخص. طرفین برای برون رفت از شرایط چالشی پیشنهاداتی داده و به گفت و گو پیرامون آن می نشینند تا به یک نتیجه مشخص و مورد قبول طرفین برسند. آنگونه که امام حسین (ع) نیز طی پیشنهادات مشخص به سپاه جهل و کفر، حجت را بر آنان تمام کرده و اوج بی منطقی آنان و خبث نیت و عداوت شان را برای همیشه تاریخ به یادگار گذاشت.

آن صلابت جهاد و ایستادگی روز عاشورا در این چارچوب جلوت نمایان تری یافت که دشمن بر مدار عقلانیت و انصاف گام بر نداشت و لزوم ایستادگی برای حفظ ارزش ها را گریز ناپذیر و مبتنی بر عقل و عدالت کرد.

حال شریعتمداری از منظر نگرش و بینش خود به تفسیر مبنایی کلید واژه مذاکره پرداخته و سپس سخنان روحانی را که در باب یکی از عبرت ها و آموزه های قیام عاشورا است و طی آن می گوید: «یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است.» رد می کند.

مذاکره علاوه بر عبرت های عیان عاشورا، رویه ای بود که امام حسن (ع) نیز بدان پرداخته و حضرت محمد (ص) نیز با کفار به مذاکره پرداخت و اتفاقا بده و بستان عیانی را جامه عمل پوشانده و امتیاز گیری و امتیاز دهی در بندهای صلح حدبیه به شکل عیان مشخص و مالوف است. حال آقای شریعتمداری خوبست پاسخ دهد که با استدلال های شاذ و عجیب و غریب وی این سیره نبوی و صلح حسنی کجا قرار گرفته و چه معنایی دارند؟!

نکته جالب تر در سر مقاله چند روز پیش کیهان نیز به ماجرای سخنان روحانی در باب پذیرش توبه حر باز می گردد، شریعتمداری از منظر خود برای این گفتار مصادیقی دست و پا کرده و سپس همانند رسم چند سال گذشته، یک کرور خشم خود را روانه کرده و برای رئیس دولت خط و نشان کشیده که چرا به این موضوعات ورود کرده ای و الخ...

اینکه آقای شریعتمداری و دوستان علاقه مفرطی دارند که دمادم و هر دم در باب ماجراهای سال 88 شرحیه نگاشته و بده و بیراه نثار طرف مقابل کنند تا در باب فتنه و فتنه گران سخن بگویند و به روی خود نیز نیاورند که طی هشت سال دولت مورد حمایت آنان چه بر سر ملک و میهن آورده و آمار اختلاس های بی سابقه و چند هزار میلیاردی، فسادی بی سابقه در طول تاریخ ایران، سقوط آزاد در تمامی شاخصه های اقتصادی و .... را هیچ وقعی ننهد و تنها ازفتنه بگویند، امری است که به خود انان مربوط است و جامعه نیز خود بخوبی علت ها را واکاوی می کند. اما اینکه به شکلی نامربوط ماجرای پذیرش توبه حر را به موضوع محصورین گره زده و حرف در زبان رئیس جمهوری می گذارند تا زمینه را برای حمله به دولت و یا واکنش های بیرونی مهیا کنند، نکته ای است که جای تامل دارد.

دکتر حسن روحانی نظر خود پیرامون این موضوع را بدون پرده پوشی در ایام انتخابات بیان داشته و بعد از آن نیز به فراخور موقعیت ایشان و اضلاع و اجزا دولت در مواقع لازم پیرامون این موضوع سخن گفته اند و نیازی به ارجاع های تاریخی ناموزون که از حسن اتفاق طیف تندرو بدان تمایل بسیار دارند، نیست.

البته با همه این اوصاف حاج حسین همانند همیشه از زبان مردم و به نمایندگی از آنان سخن خواهد گفت هر چند منتخبین مردم و نظرات آنان مغایر با رویکردهای اینچنینی باشد، مهم این است که آنان درست می اندیشند و دیگران نه.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
13
شما خیلی وقت که برای ملت ...آقای شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
حاج حسين خيلي سالاري از صلابتت خوشم مياد فدايي داري .
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
4
11
آقای شریعتمداری مردم با چه روشی به شما اطلاع بدهند شما نماینده مردم نیستید لطفا این مردم می خواهند بدون تنش کشورشان را اداره کنند و نظامشان را دوست دارند
پاسخ ها
بسیجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
منظور از بدون تنش یعنی دولا راست شدن جلوی آمریکا است تن دادن به....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
آزادی بیان خوب است اما فقط برای من! این بنده خدا کی گفت نماینده همه مردم است؟ شما هم نماینده همه نیستید اما بالاخره دارید از یک گروهی نمایندگی می کنید بزرگ یا کوچک! رسانه همیشه نماینده افکار عمومی خطاب شده، کیهان هم یکیش! از تعجب دارم شاخ در می آرم کار به جائی رسیده یک رسانه دارد به طور مستقیم و قرون وسطائی ترین مدل به دولت توصیه می کند زبان رسانه دیگر را ببر! نه شما نماینده علی اطلاق مردمید نه شریعتمداری! این بازی قواعد خودش را دارد هر کدام حیطه خودتان را دارید و بخشی از افکار عمومی را نمایندگی می کنید. به حیطه خودتان بچسبید و نخواید که دیگران بخاطر شما خفقان بگیرند. بجز چارده معصوم بقیه انسان ها خطاکارند و باید نقد شوند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها