بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۸۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
تدبیر24: اسماعیل حسین پور - از آن سالیان دور که در آن صحرای سرخ و سوزان – «کربلا» - امام حسین(ع) و انبوه یارانش با برپای ایستادگی و ستم ناپذیری شان درس بزرگی به همه ی آزادگان جهان دادند که تن به پستی سازش با ستم و ستمگر ندهند و مرگ سرخ را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند تا امروز که زمین از ننگ و نیرنگ برخی ستمگستران به ستوه آمده است حدیث آن ایثار و آن فداکاری فرخ و فرخنده برای ملت های مظلوم همچنان جان بخش و عزت آفرین است.امام حسین(ع) با یاران جان بر سرِ ایمان و آرمان نهاده اش و با مقاومت و سرخی خون خود و یارانش مفسر این کلام روشن شد که :«ان الحیاه عقیده و الجهاد.»
امروز با الهام از آن مقاومت مانا در «کربلا» فرزندان درس آموخته از این کلاس پرشاگردِ تاریخ، در شهر بی پناه«کوبانی» با تسلیم ناپذیری شان راوی راستین ایثار و مقاوت شده اند. امروز در جغرافیای غیرت و مقاومت نام «کوبانی» چون آفتاب درخشیدن گرفته است و با مبارز زنان و مردان ناهراسیده از مرگ، آوازه اش عالَمگیر شده است. کوبانی امروز در جهان ،فراتر از یک شهر به عنوان نماد مقاومت مردمی بی پناه شناخته می شود که با الهام از مقاومت و ایثار سرخ «کربلا» ئیان و با تکیه بر ایمان و اراده و ایدئولوزی شان، غرور دروغین شیطان سیاه - داعش – را در هم شکسته اند.
امروز در حالی که «محرم» می آید و کوچه پس کوچه های دیارمان سوگوار ماتم «کربلا» و داغدار غم «عاشورا» ست ، جهان در کمال حیرت نظاره گر گُرد زنان نستوهی است که سلاح در دست دارند و در مقابل داعش با شکوه تمام ایستاده اند و پاپس نمی کشند. زنان کوبانی در این روزگار زن انکاری ها، نمود و نماد زنانی هستند که مرگ با شرافت را بر کنیزی فرزندان شیطان سیاه – داعش - ترجیح می دهند.
دلدادگان «کربلا»ی حسین امروز بر فراز بام و تپه های کوبانیِ شکست ناپذیر،عَلَمی از عزت و غیرت برافراشته اند.کردها همه جا هستند، از فراز بام ها، از دل دیوارها ودریچه ها، از پسِ خاکریزها ، از هر جا و از هر جهت شلیک می کنند و شک نمی کنند.آنها خانه به خانه مقاومت می کنند و داعش که سرمست از تصرف موصل و شنگال بود حالا در «کوبانی» بیش از یک ماه است که در خاک خفت خفته است. از شرم سر بر نمی آورد.
داعش امروز در برابر زنان و مردان غیرتمند کوبانی که با لقمه نانی جان می گیرند و با سلاح هایی سبک هیمنه شیطان را در هم شکسته اند ذلیل شده است. از رزم رزمندگان بالابلندان کوبانی درمانده شده است، خسته و شکسته شده است، پست و حقیر شده است و راه گریزی ندارد واگر امروز برای در هم شکستن مقاومت فرزندان استوار مانده ی «کوبانی» به گازهای کشنده ی شیمیایی روی آورده است و مبارزان کرد تسلیم ناپذیر را نه با گلوله و باروت که با این گازها بر خاک می افکند تا شاید راهی به درون خانه ای یا خیابانی یابد نشانگر این است که داعش بازنده ی بزرگ نبرد کوبانی است.
«کوبانی» امروز در بین ملت های مظلوم منطقه به مدد برپای ایستادگی مبارزان آزاده اش قامت افراشته مانده است و نماد مقاومت و استقامت شده است. زنان و مردان کُرد «کوبانی» که تبارشان به سنگ و صخره می رسد ثابت کردند که می توان در برابر فرزندان شیطان سیاه ایستاد و چون حسین (ع) و یارانش، بی یاوریِ جهانِ به تماشا ایستاده، تا آخرین قطره ی خون مقاومت کرد.
مبارزان نستوه و مرگ به سُخره گرفته ی «کوبانی» با بهره گیری از آموزه های بزرگ آموزگار «عاشورا» حضرت امام حسین(ع) زلالی زندگی را در سرخی خون خویش می جویند و «کوبانی» امروز چه سقوط کند چه بماند در باور ملت ها شکست ناپذیر است. کردهای «کوبانی» ثابت کردند که با مقاومت و ایثار می توان زمین را از این خفت تلخ روزگار – داعش – رهاند. می توان ایستاد و شهید شد ولی تسلیم نشد. آنها با الهام از «عاشورا» ثابت کردند که بین «کوبانی» تا « کربلا» راهی نیست و این درسی برای ملت های صدا درگلو شکسته در منطقه است که نیک بدانند امروز مقاومت تنها راه رهایی است.درسی که در مکتب «حسین» و «عاشورا» و «محرم» هر سال مرور می شود و از پس این همه سال هنوز آن «خون خدا» گرم و تازه است تا فواره ی آزادی و آزادگی همچنان برفراز بماند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
0
از اینکه از مکتوبات استاد حسین پوراستفاده کردید خیلی خشحالیم ایشان در شمال خراسان و مشهد طرفداران بسیاری دارند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها