بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
مشاور تیم هسته ای آمریکا
مذاکره کنندگان ایران و آمریکا خود را آماده ی ورود به فاز پایانی مذاکرات هسته ای می کنند.
تدبیر24: مذاکره کنندگان ایران و آمریکا خود را آماده ی ورود به فاز پایانی مذاکرات هسته ای می کنند.
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا روز بیست و سوم اکتبر گفت:  اکنون زمان به اتمام رساندن کار فرار رسیده است، اگر ایران واقعا به دنبال حل اختلافات با جامعه بین المللی است و خواهان لغو تحریم های بین المللی است، هیچ شانسی بهتر از زمان فعلی وجود ندارد.
تیم هسته ای ایران به رهبری محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه بیست و هفتم اکتبری دیداری غیرمنتظره از تاسیسات غنی سازی در نطنز و فردو داشتند.
درحالیکه هدف از این بازدید تقدیر از دستاوردهای دانشمندان ایرانی در این دو نیروگاه عنوان شد، اما ظریف گفت که هدف از تکنولوژی هسته ای ما استفاده های غیرنظامی است.
مسئله ی میزان توانایی غنی سازی ایران مانع بزرگ توافق نهایی ست. ایران به دنبال حفظ تعداد سانتریفیوژ فعلی خود است، با این حال پنج بعلاوه یک در ابتدا درخواست کرد که تهران توانایی غنی سازی خود را تا 1500 سانتریفیوژ پایین بیاورد.
رسانه های ایرانی هفته ی گذشته خبر دادند که پنج بعلاوه یک پیشنهادی جدید به ایران داده که براساس آن، تهران می تواند 4 هزار سانتریفیوژ را در ازای انتقال دخایر اورانیوم با غنای پایین به کشور دیگر نگه دارد.
مقامات آمریکا بدون انکه این گزارش ها را تایید کنند، گفته اند که ترکیبی از چندین راه حل ارائه شده است.
مقامات امریکایی می گویند که هدف، دستیابی به توافقی است که تمام راه های موجود بر ایران را برای دستیابی به تسلیحات هسته ای می بندد.
رابرت اینهورن مشاور تیم هسته ای آمریکا و عضو سابق تیم مذاکره کنندگان این کشور گفت: در رابطه با دستیابی به توافق دائم تا 24 نوامبر، باید گفت که احتمال آن واقعا به صفر نزدیک است.
وی افزود: یکی از گزینه های موجود آن است که بر سر تعدادی از مسائل کلیدی از جمله ظرفیت غنی سازی،  و تغییرات در راکتور اراک تا 24 نوامبر توافقی بدست آید که تمدید چندین ماهه برای نهایی کردن توافق را توجیه کند.
اینهورن تصریح کرد: اگر طرفین بر سر مسائل کلیدی به توافق برسند، دلیل خوبی برای تمدید چندین ماهه خواهند داشت.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها