بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
فرماندار شهرستان آستارا اعلام کرد: در پی شدت و تداوم بارش باران در دو روز گذشته 300 واحد مسکونی در مناطق غربی این شهر در محاصره سیل قرار گرفته است.
تدبیر24: سیروس شفقی روز دوشنبه افزود: معابر و برخی محلات غربی شهر آستارا دچار سیلاب شده و به علت گودالی بودن این قسمت از شهر، در پی بالا آمدن آب دو رودخانه مرداب و خواجه کری، سیل وارد کوچه ها، خیابان ها و منازل این منطق شده است.

وی بیان کرد: این آبگرفتگی بیشتر در محلات و خیابان های شهید رستمیان، پل احمد، کشاورز و خلیل آباد اتفاق افتاده است.

وی افزود: مدیرکل بحران استانداری گیلان برای کنترل و مدیریت سیلاب در شهرستان آستارا حضور داشته و بر فرایند مدیریت آبگرفتگی، برآورد خسارت و امدادرسانی به محلات سیل زده نظارت دارد.

شفقی درباره امدادرسانی به سیل زدگان و واحدهای مسکونی محصور در سیلاب اظهار کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان با استفاده از قایق ها و شناورها در بین ساکنان واحدهای مسکونی و منازل محصور در سیلاب نان و اقلام مورد نیاز توزیع کرده است.

فرماندار آستارا درباره خسارات ناشی از وقوع سیلاب در این شهرستان گفت: جاده های برخی مناطق روستایی شهرستان آستارا نیز به علت شدت بارش باران رانش زمین مسدود شده بود که عملیات بازگشایی آنها انجام شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان ستاد حوادث استان و شهرستان آستارا در حال ارزیابی خسارت وارده سیلاب به شهرستان هستند و هنوز برآوردی از میزان خسارت توسط کارشناسان گزارش نشده است.

بر اساس مشاهدات اکنون در خیابان های منتهی به رودخانه «خواجه کری» و پل «احمد» تردد مردم با استفاده از قایق های پارویی انجام می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز از تعطیل شدن چهار واحد آموزشی شهر آستارا به علت شدت بارش باران و ورود سیلاب به این واحدهای آموزشی خبر داده است.

محمدجعفر هاشمی گفته است: به علت وقوع سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه مرداب در پی بارش شدید باران طی دو روز گذشته دبیرستان امام علی(ع) ، مدرسه ابتدایی رفیعیان، مدرسه استثنایی حکیم نظامی و مدرسه مصطفی خمینی در روستای عباس آباد آستارا تعطیل شده است.

وی افزود: این واحدهای آموزشی در محاصره سیلاب قرار گرفته اند و ساختمان برخی از آنها دچار آبگرفتگی و سیلاب شده و امکان تردد برای دانش آموزان این مدارس مقدور نیست.

با ورود یک جبهه هوای بارش زا به شمال کشور، شهرستان آستارا در دو روز گذشته شاهد بارش شدید باران بوده و در پی شدت بارش رودخانه های این شهرستان طغیان کرده است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا در گفت و گو با ایرنا میزان بارندگی دو روز گذشته در این شهرستان را 214 میلیمتر اعلام کرد.

فردین فرتوت نیا گفت: این سامانه بارشی که با کاهش محسوس و 10 درجه سانتیگرادی دما همراه بود، دمای هوا را در آستارا به 10 درجه سانتیگراد کاهش داد.

وی رگبار شدید، آبگرفتگی معابر و مواج بودن دریا را از جمله آثار وضعی ورود توده هوای بارش زا به شمال کشور ذکر کرد.

وی افزود: این سامانه بارشی امروز (دوشنبه) نیز با همین شدت فعال است و از فردا با کاهش بارندگی در منطقه رو به رو خواهیم بود اما بارش ها تا آخر هفته جاری در منطقه ادامه می یابد.

فرتوت نیا میزان کنونی دمای هوا در شهر آستارا را 10 درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را 98 درصد اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش دو برابری بارش باران در ایام پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 421 میلیمتر باران در آستارا باریده است در حالی که پارسال در همین ایام 207 میلیمتر باران باریده بود.

رییس اداره هواشناسی شهرستان آستارا با اشاره به کاهش شدید بارش باران در نیمه نخست امسال گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان بارش باران در شهرستان آستارا 53 درصد کاهش داشته است.

وی میزان بارش باران در نیمه نخست سال جاری در شهرستان آستارا را حدود 162 میلیمتر اعلام کرد و گفت: پارسال در همین مدت 338 میلیمتر باران در شهرستان آستارا باریده بود.

وی میزان بارندگی نرمال بلند مدت شهرستان آستارا در نیمه اول سال را حدود 400 میلیمتر ذکر کرد و گفت: در مقایسه با بارندگی نرمال بلند مدت نیز نزولات جوی نیمه نخست امسال آستارا 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا ، بارش شدید باران طی دو روز گذشته همچنین موجب آبگرفتگی بسیاری از خیابانها و معابر شهر آستارا شد و جاری شدن آب باران اختلال جدی در تردد شهروندان ایجاد کرد.

بارش شدید باران همچنین تردد در جاده های منتهی به شهرستان آستارا را نیز مختل کرد به طوری که به علت شدت باران و مه غلیظ در گردنه حیران، برخی از رانندگان با کاهش دید جاده ای، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کرده و پس از آرام شدن شدت بارش به راه خود ادامه می دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بارش یکهزار و 200 میلیمتری سالانه جزو پرباران ترین مناطق ایران محسوب می شود.

آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال استان گیلان در همجواری جمهوری آذربایجان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها