بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۸۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
در دفاع از سومین وزیر پیشنهادی علوم؛
رییس جمهوری با بیان اینکه این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می خواهد، گفت: ملت نه فاصله را می پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می پسندد.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که برای دفاع از محمود نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس حضور یافته بود، افزود: هر کجا با هم بودیم، دست بدست هم دادیم، هم دل و هم نوا بودیم، دل نازک نبودیم و دل به هم دادیم، آنجا پیروز صحنه بودیم، در سیاست خارجی و سیاست داخلی پیروز شدیم، در اقتصاد گام های مهمی رو به جلو برداشتیم و نه تنها برای امنیت کشور بلکه برای امنیت جهان، قدم های استوار برداشتیم.
رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد: هر کجا که خدایی ناکرده بین ما اندک فاصله ای ایجاد شد، دشمن از آن شکاف و فاصله استفاده کرد، راه دولت همانطور که بارها اعلام کرده است در برابر مجلس شورای اسلامی، ادب، اخلاق وقانون است.
روحانی تصریح کرد: بین ما و شما؛ حکم و حاکم، قانون اسلاسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ افکار عمومی است، این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می خواهد. افکار عمومی ملت ما نه فاصله را می پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می پسندد.
رییس جمهوری تاکید کرد: این دولت اهل لجبازی نیست؛ درباره تصمیم مجلس شورای اسلامی، برای سوال از وزرا و یا استیضاح از وزرا به رای نمانیدگان شورای اسلامی طبق قانون اساسی احترام می گذارد.

**چشم امید مردم منطقه به ایران اسلامی است
وی ادامه داد: این دولت منشا مشروعیت حقوقی و سیاسی را، آرا مردم و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی بیند.
رییس جمهوری با بیان اینکه ما امروز در شرایط بسیار حساس جهانی و منطقه ای هستیم، اظهار داشت: شرایط جهانی به گونه ای است که از درآمد اصلی کشور یعنی درآمد نفت حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است و ما با شرایط جدید و وضع اقتصادی جهانی روبه رو هستیم که البته همیشه در موضوع نفت، اقتصاد تنها حاکم نبوده و معمولا سیاست و توطئه های جهانی نقش بسزایی داشته و دارد.
روحانی ادامه داد: در شرایطی هستیم که متاسفانه منطقه ما را ناامنی و بی ثباتی فراگرفته است؛ از شمال آفریقایش تا خاورمیانه اش، همسایگان شرقی و غربی ما از همه سمت. مشکلات و ناامنی را امروز شاهدیم. چشم امید دوستان ما، مسلمانان و مردم منطقه به ایران اسلامی و به ملت بزرگ و متحد این سرزمین است.

**امروز شاهد تفاهم، توافق و همدلی هستیم
رییس شورای عالی امنیت ملی با یادآوری این نکته که امروز به حمدالله شاهد یک تفاهم، توافق، همفکری و همدلی در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: همه ما هدف واحدی را دنبال می کنیم که بعد از رضای حق رضای عامه است. خشنودی خداوند و مردم همه هدف ما است.
روحانی اظهار داشت: انشاءالله و در کنار هم با توفیقات الهی، عنایت حق و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و ارواح طبیبه پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع)، ابی عبدالله الحسین (ع)، اصحابش و یارانش ما می توانیم این راه را ولو با دشواری های مختلف به خوبی به مقصد برسانیم.
رییس قوه مجریه ادامه داد: شاید پارسال در همین ایام بود که در جمع شما نمایندگان محترم، وزیر مودب و دانشور ما از جمع شما رای اعتماد گرفت، یک سالی از آن رای اعتماد گذشته است.
رییس جمهوری گفت: گرچه نمایندگان محترم در مقطعی دیگر در چارچوب حق قانونی اعتمادشان را پایدار نساختند و در مقطعی اعتماد خود را در حد لازم به آن وزیر نداند و به ناچار وزارت بسیار مهم علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته تا امروز دو نوبت با سرپرست اداره شد.
روحانی افزود: امروز برای سومین بار است که برای این وزارتخانه در جمع شما حاضر شدم و وزیری که به اعتقاد ما می تواند این بار سنگین مسوولیت را بر دوش گیرد به محضر شما معرفی خواهم کرد.

** هدف همه مسوولان نظام اصلاح جامعه است
رییس جمهوری در ابتدای سخنانش به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) راه پیامبر و امیرالمومنین و امام مجتبی را پیمود که سراسر نهضتش برای ما درس است، درس اخلاق، درس ادب، درس ایستادگی، درس فداکاری و حرکت برای مصالح امت اسلام که «انما خرج لطلب الاسلام فی امت جدی» بود.
روحانی ادامه داد: او برای اصلاح همه نابسامانی ها، مفاسد، ظلم و فشارها در جامعه ایستاد که گفت « انی احب یا انی ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر»، او می خواست تا همه نیکی ها و خوبی ها در جامعه استقرار یابد و بدی ها و رذالت ها را از جامع بزداید.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مهمترین هدف دولت، مجلس، قوای سه گانه و همه مسوولین جمهوری اسلامی ایران، اصلاح جامعه، استقرار نیکی ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
3
5
لعنت خدا بر کسی که لجبازی می کند!!!!!!!!!!!
ویژگی های شخصیتی فرجی دانا به مراتب بهتر از نیلی بود، اما فرجی به خاطر فتنه گران کنارگذاشته شد، چون زمام وزارت را به دست فتنه گران داد
نیلی هم از این لحاظ کپی برابر اصل فرجی است
روحانی می خواهد با این اقدام مظلوم نمائی کند و برای مجلس هزینه درست کند
الحمدلله هم نمایندگان بازی نمی خورند، هم ملت انقدر شعور دارد که نیات پلید در پس این ماجرا را بفهمد
مادامی که روحانی خودش را به فتنه گران بدهکار می داند همین آش است و همین کاسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا روحانی نمی خواهد بفهمد اگر فتنه گران آبرویی داشتند کاندیدایشان را مجبور به انصراف نمی کردند!!!!!!!!!

لعنت خدا بر فتنه گران
لعنت خدا بر کسی که لجبازی می کند

روحانی اگر مرد است یک "آدم" مثل دکتر هاشمی وزیر بهداشت معرفی کند، خواهد دید که مجلس چه خواهد کرد.
دولت تحقیر و تزویر دو "آدم" دارد، یکی دکتر هاشمی و دیگری سردار دهقان!!!!!
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
7
5
واقعا ملت لجبازی را نمی پسندند
پس چرا لج کردید با مجلس و این حامیان فتنه را برای تصدی وزارت علوم انتخاب می کنید
بسیجی دانشجویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
7
5
نمی‌خواهیم دانشگاه مرکز سیاست‌بازی باشد/این دولت اهل لجبازی است پس دیگر این آدم های ضعیف و فتنه گر را معرفی کردید.
به قول روزنامه وطن امروز گزینه وزارت علوم برای رأی نیاوردن است
falah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
1
0
لعنت خدا بر هرچه لجباز، درود بر مجلسی تحت تاثیر عوامل فتنه قرار نگرفت.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها