بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۸۸۷۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
واکنش به نقل‌قول احمد خاتمی درباره نامزدهای ریاست خبرگان
«درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیداشدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.»
تدبیر24: «یک منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، اظهارات یک‌عضو مجلس خبرگان‌ رهبری که گفته است آقای «هاشمی‌رفسنجانی» گفته‌اند تمایلی به کاندیدا شدن برای ریاست مجلس‌خبرگان رهبری را ندارند، تکذیب کرد.» «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره کاندیداشدن برای ریاست مجلس خبرگان‌ رهبری نه‌تنها چنین مطلبی نگفته‌اند، بلکه در پاسخ به سوالی در همین زمینه گفته‌اند درصورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیداشدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.» «احمد خاتمی»، عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری دو روز قبل در برنامه «من طهران» شبکه عربی العالم گفته ‌بود: «آیت‌الله شاهرودی قطعا نامزد ریاست خبرگان است.» او همچنین‌ گفته ‌بود: «هاشمی‌رفسنجانی تمایلی به ریاست خبرگان ندارد.» دیروز نیز بعد از انتشار نقل‌قول «هاشمی»، «سیداحمد خاتمی» به «تسنیم» گفت: «آنچه بنده درباره احتمال عدم‌تمایل آیت‌الله هاشمی برای کاندیداتوری در ریاست خبرگان مطرح کردم، مستند به اظهارات خود ایشان در گفت‌وگوهای خصوصی با چندعضو برجسته مجلس خبرگان بوده است. اظهارات آقای هاشمی مشکلی ایجاد نمی‌کند، ایشان می‌تواند از نظر قبلی‌اش برگردد و اختیار خودشان را دارند اما اینکه بخواهند نقل‌قول خودشان را رد کنند، خلاف واقعیت است چراکه این اظهارات بنده، مستند بوده است. ایشان به‌عنوان عضو خبرگان رهبری، حق دارند هرتصمیمی درباره کاندیداتوری بگیرند، اما انکار قولی که بنده از ایشان نقل کردم، خلاف واقعیت است.» «احمد خاتمی» درخصوص اظهارات منتسب به یک‌منبع نزدیک‌ به «هاشمی‌رفسنجانی» مبنی اینکه وی هیچ‌ بحثی درباره عدم‌کاندیداتوری مطرح نکرده است و تاکید بر آمدن داشته است، هم گفت: «در مصاحبه‌ای که با شبکه العالم داشتم نام کاندیداهای احتمالی خبرگان را گفتم، از من پرسید که آیت‌الله هاشمی کاندیدا هستند یا نیستند، من براساس اطلاعات مستند که دوباره هم چک کردم گفتم که ایشان ابراز تمایلی به ریاست خبرگان ندارند. البته در عرصه سیاسی ممکن است تصمیمی در یک‌زمان بگیرند و بعداز تصمیمشان برگردند، اشکالی هم ندارد بعد گفتم خدا در قرآن دارد که «خداوند کل یوم هو فی شأن» اما «سیاستمداران کل ثانیه هو فی شأن» هستند.»
عضو هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: «انتظار این را نداشتم که براساس بیان یک‌احتمال مستند، واکنش اینچنینی مسوول دفترشان داشته باشند، بنده همانجا هم گفته‌ام اگر ایشان می‌خواهند کاندیدا شوند حقشان هست اما مناسب نیست که حرفی را که خود گفته‌اند تکذیب کنند، حق دارند برگردند این حق ایشان است و بنده‌ هم بنای بر جنجال ندارم والا اسم آن بزرگان را می‌بردم، بزرگانی که به صراحت از زبان خود هاشمی شنیده‌اند. چون نمی‌خواهم جنجالی باشم در این مقطع نام چهره‌هایی که مدنظر ایشان هستند را نمی‌برم ولی اگر ببینم بازی‌های رسانه‌ای ادامه دارد، هم نام آنها را می‌برم و هم راز و رمز مخالفت هاشمی‌رفسنجانی را با اینها می‌برم؛ ولی در این مقطع من سکوت می‌کنم.»
ریاست مجلس خبرگان تا سال86 با آیت‌الله «مشکینی» بود. انتخابات یک‌سال پیش‌تر برگزار شده‌بود و در آن سال هاشمی با 197/564/1 رای، نفر اول شده ‌بود. بعد از فوت آیت‌الله «مشکینی»، «هاشمی» که همیشه سمت نایب‌رییس خبرگان را داشت در رقابت با «احمد جنتی» به ریاست خبرگان انتخاب شد تا سال89 که دوباره موعد انتخابات هیات‌رییسه رسید. در آن سال اما «هاشمی» حاضر به رقابت برای نشستن بر صندلی ریاست مجلس خبرگان نشد و آیت‌الله «مهدوی‌کنی» رییس خبرگان شد. او بعدا درباره علت عدم‌رقابتش با «مهدوی‌کنی» گفت: «تفرقه را اینجا مضر می‌دانم، آن هم این نوع تفرقه. دیگر از دست خود افراد روحانی بیرون رفته بود و دست آدم‌های خاص در خیابان‌ها و کوچه‌ها افتاده است و چه کردند که هنوز هم دارند انجام می‌دهند. واقعا احساس خطر کردم. هجمه زیادی در انتخابات خبرگان بر من وارد شده است. این‌طور نیست که برای پستی شیفته و عاشق موقعیتی باشیم، همه‌چیز را در این 50سال 60سال سابقه‌ام اینها را دیده‌‌ام و اگر اندوخته‌ای دارم، بنویسم و یادداشت کنم و روی نوشته‌های قبلی‌ام کار کنم. من الان دنبال این هستم و عشق من هم همین است. لازم باشد باز در خدمت انقلاب می‌مانم؛ تا نفس دارم می‌مانم و هر کاری باشد انجام می‌دهم از هیچ ‌کاری هم دریغ نمی‌کنم و در خدمت شما هستم. منتظرم که آیت‌الله مهدوی رسما بگویند که آمادگی دارند تا بعد انتخابات را انجام بدهیم.»یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان شهریورماه در شرایطی که آیت‌الله «مهدوی‌کنی» در بیمارستان بستری بود به ریاست آیت‌الله ‌«شاهرودی» برگزار شد. دوعضو مجلس خبرگان نسبت به بحث احتمال کاندیداتوری «هاشمی» برای ریاست مجلس خبرگان واکنش نشان دادند؛ یکی در حمایت و دیگری علیه «هاشمی». آیت‌الله «هاشم‌زاده‌هریسی» با انتقاد از مباحث تندی که در مورد ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح می‌شود، گفت: «این بحث‌ها نشان‌دهنده ترس یا ناراحتی یک عده است در حالی‌که آنها نیز باید بدانند اگر آیت‌الله هاشمی به‌عنوان رییس مجلس خبرگان انتخاب شود آسمان به زمین نخواهد آمد.»
 از سویی دیگر «آیت‌الله احمد علم‌الهدی» به«فارس» گفت: «هرکسی کاندیدا شود از نظر ‌هاشمی رفسنجانی می‌شود ناصالح، باید ببینیم افراد ناصالح از نظر ایشان چه کسانی هستند و این ناصالح‌بودن از چه جهتی است. درست نیست که به فقهای عادل مجلس خبرگان، ناصالح بگوییم.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۶
بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
9
1
نترس آقای هاشمی احمد خاتمی مثل شما حب قدرت ندارد
پاسخ ها
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
ترس آنها دارند که سایه ی یار وفادار امام (ره) را هم با تیر می زنند.
بسیجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
طلحه زبیر هم یار پیامبر بودن ولی شمشیر بر امام علی کشید وجلو امام علی ایستاد
بهزاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
برادر بسیجی! من با شما همراه م. ولی نکته در این جاست که همه ی ما می دانیم؛ اکنون شمشر در دست چه کسان و بر گلوی چه کسانی است.
بسیجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
در جواب بهزاد
پیامبر حضرت علی را معرفی کرد ولی... و امام خمینی گفت پیشتبان ولی فقیه باشید تا مملکت تان آسیب نبیند
در سال 88 ایا هاشمی پیشتبان ولی فقیه بود؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
5
0
قبلت اکبر جون ؟
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها