بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
مراسم بزرگذاشت روز سازمان ملل در تهران
مراسم بزرگذاشت روز سازمان ملل متحد با حضور یان الیاسون، معاون دبیر کل سازمان ملل ، گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در تهران و عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در امور حقوقی و بین‌المللی برگزار شد.
تدبیر24: سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان در این مراسم گفت: جهان ما هم چنان با منازعات تروریسم، تجاوزهای نظامی، نقض حاکمیت ملی کشورها، افراطی گری و اقدامات خشونت آمیز دست به گریبان است. فقر، نابرابری و تبعیض و تحقیر و بی عدالتی پدیده های مذموم هستند.
وی ادامه داد: امروز در مواجهه با چالش های جهانی، چندجانبه گرایی با آزمون واقعی مواجه است. واقعیت های جهان مرتبا این نکته را به ذهن متبادر می سازد که اقدامات جمعی و تلاش های جهانی مشارکت همه کشورها بیش از هر زمان دیگری را ضروری ساخته است. همکاری یک انتخاب نیست، بلکه الزامی است که باید در کارکرد نظام ملل متحد متجلی شود. بسیار مهم است که نظام ملل متحد برای افزایش کارآمدی ، نقش رو به افزون کشورهای در حال توسعه در فرایندهای سیاسی و اقتصادی بین المللی و حق بهره گیری آنها از فناوری های نوین را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
عراقچی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل اهتمام ویژه ای نسبت به عملکرد و کارآیی این سازمان در مواجهه با چالش‌های جهان در حال تغییر داشته است. ما فعالانه در سیاست‌گذاری‌های بین‌المللی و اجرای آنها مشارکت کرده ایم.
وی افزود: ما به عنوان یکی از قربانیان جنگ و خشونت و ترورسیم همواره خواستار جهانی سرشار از صلح و آرامش و توسعه بر اساس کرامت انسانی و اعتدال بوده‌ایم. از دیدگاه ما گفت‌وگو دریچه‌ای است به سوی صلح، همزیستی و اعتدال و معتقدیم نتیجه تبعیض نابرابری و اعمال سیاست های زورمدارانه در روابط بین الملل و به حاشیه راندن فرهنگ مفاهمه و نهایتا گسترش افراط گرایی است.
معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت های قابل توجه ایران در تحقق اهداف توسعه ای گفت: این دستاوردها در شرایطی حاصل شده است که برخی قدرت ها با بهانه جویی های واهی با توسل به تحریم های ناعادلانه و ضد بشری به اشتباه راهبردی خود علیه ملت مستقل و مقاوم و پرتوان ایران اصرار می ورزند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها