بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
مقامات ارشد سازمان ملل متحد با اشاره به وخامت روز افزون وضعیت زیستی آوارگان عراقی خواستار مشارکت بیشتر کشور ها برای کمک به این آوارگان و جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت آن ها شدند.
تدبیر24: 'رشید خلیلکوف' سرپرست دفتر هماهنگی کمک های انسانی سازمان ملل در ژنو که به همراه نمایندگان سازمان همکاری کشور های اسلامی از شهر های بغداد، اربیل و ایالت دهوک بازدید کرده بود وضعیت آوارگان عراقی در این مناطق بحران زده را وخیم توصیف کرد.

وی تاکید کرد که کوتاهی در تدارک و ارسال کمک های اولیه مورد نیاز برای این آوارگان منجر به وخامت غیر قابل جبرانی در شرایط آن ها خواهد شد.

خلیلکوف به خبرنگاران گفت که در این سفر چهار روزه همراه با هشام یوسف معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه و نماینده وی در سازمان همکاری کشور های اسلامی با شمار زیادی از شهروندان آسیب دیده عراقی، مقامات دولتی و کارکنان و مسئولان نهاد های انساندوستانه این کشور دیدار کرده است.

وی با بیان این که بیش از 850 هزار نفر از آوارگان عراقی که در اثر جنایات گروه تروریستی داعش شهر های خود را ترک کرده و در حال حاضر به منطقه کردستان عراق پناهنده شده اند یادآور شد، دست کم 90 هزار نفر از این آوارگان از داشتن سر پناه و محل سکونت محروم اند و در فضای باز و با کمترین امکانات زندگی می کنند.

خلیلکوف با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان تاکید کرد که تهیه ایستگاه های زمستانی برای توزیع کمک های انساندوستانه و تاسیس پناهگاه های لازم برای این آوارگان در درجه اول اهمیت قرار دارد .

بر اساس آمار های سازمان ملل بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از مردم عراق که نیمی از آنان کودک هستند از اوائل سال جاری میلادی تا کنون در شهر های مختلف این کشور آواره شده اند که از این دسته صد ها هزار نفر نا گزیر در ساختمان ها و پناهگاه های نیمه تمام زندگی می کنند.

خلیلکوف یاد آور شد که در شرایط کنونی دست کم پنج میلیون و 200 هزار نفر از شهروندان عراقی برای ادامه حیات به کمک های انسان دوستانه فوری نهاد های بین المللی نیاز مند هستند.

وی افزود، به دلیل کمبود پناهگاه های مورد نیاز در منطقه کردستان بیش از 40 مدرسه در این منطقه به اسکان این آوارگان اختصاص داده شده و به همین دلیل شروع سال تحصیلی برای شمار زیادی از کودکان این منطقه تا اوائل ماه دسامبر امسال به تاخیر افتاده است.

طبق آخرین بر آوردهای انجام شده جهت تامین کمک های انساندوستانه برای آوارگان عراقی تا پایان سال 2015 دست کم به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار نیاز خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها