بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
دادگاه بحرین با صدور یک حکم ظالمانه غیر انسانی علاوه بر لغو تابعیت 31 تن از شهروندان این کشور طی دو سال گذشته ،دستور اخراج آنها از کشور وپرداخت جریمه100 دیناری توسط هریک از آنها را صادر کرد.
تدبیر24: سازمان عفو بین الملل با اظهار نگرانی نسبت احکام ظالمانه دادگاههای بحرین برای لغو تابعیت 31 تن از مقامات بحرینی خواست از اجرای این حکم صرف نظر کنند.

این امر همزمان با موارد عدیده نقض حقوق بشر، حمله ها، بازداشت ها ومحاکمه های ظالمانه شهروندان توسط نیروی امنیتی بحرین ودر زمانی که رژیم آل خلیفه برای برگزاری انتخابات صوری جهت سرپوش گذاشتن بر ظلم وستم خود تبلیغ می کند صورت گرفت.

'تیمور کریمی' که به حرفه وکالت اشتغال دارد و از افرادی است که تابعیت وی توسط دولت لغو شده درصفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: دادگاه علاوه بر لغو تابعیت ،وی را محکوم به پرداخت جریمه 100 دیناری وبیرون کردن از کشور کرده است.

'جواد فیروز' یک نماینده سابق پارلمان بحرین گفت: دادگاه روز گذشته همه افرادی را که تابعیت آنها را لغو کرده محکوم به پرداخت جریمه 100 دیناری وبیرون کردن از کشور کرد .

وی این حکم را ظالمانه وبی سابقه خواند .

وی افزود: حکم مذکور توسط اداره مهاجرت وگذرنامه درباره 31 شهروندی که طی دو سال گذشته لغو تابعیت شده بودند اجرا شد.

رژیم آل خلیفه تابعیت 31 شهروند بحرینی را اعم از فعالان، دانشمندان علوم دینی، سیاستمداران ، متفکران در یک اقدام غیر مسئولانه که حاکی از رفتار ظالمانه رژیم در رابطه با خواسته های مردمی است لغو کرد ،رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه که روزانه شامل دهها مورد نقض حقوق بشر است نوعی مجازات وانتقام از افرادی است که خواهان تغییر دمکراتیک در کشور هستند.

افرادی که لغو تابعیت شده اند تهدیدهایی از سوی مقامات دولتی درباره ترک کشوردریافت کرده اند وجمعیت الوفاق قبلا با صدور بیانیه ای لغو تابعیت این افراد را که نقض صریح قانون بین المللی حقوق بشر واقدامی انتقامجویانه وانحراف واضح مقامات دولتی وتجاوز آشکار به اصول انسانی وقوانین بین المللی حقوق بشر است محکوم کرده بود.

جمعیت الوفاق بحرین بزرگ ترین گروه مخالف شیعی بحرین است که در سال 2002میلادی و با هدف پشتیبانی از خواسته های مردم و مشارکت آن ها در تعیین سرنوشت کشورشان تشکیل شد.

این گروه چندی پیش انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین را غیرعادلانه خواند و آن را تحریم کرد.

انتخابات مذکور قرار است اول آذرماه (22 ماه نوامبر) برگزار شود. علاوه بر الوفاق، بسیاری دیگر از احزاب و جمعیت های سیاسی مخالف این کشور نیز آن را تحریم کرده اند.

حکومت بحرین در آستانه این انتخابات فرمایشی سرکوب مخالفان خود را تشدید کرده است.

این کشور از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت استبدادی آل خلیفه است. نیروهای این رژیم با همدستی برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی به سرکوب گروه های مخالف از جمله شیعیان این کشور که اکثریت مذهبی بحرین را تشکیل می دهند، پرداخت.


منبع: جمعیت ملی الوفاق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها