بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از اجرای رزمایش پدافند سایبری در 5 استان کشور در روز پدافند سایبری خبر داد و گفت: در این رزمایش میزان پایداری در برابر تهدیدات سایبری دستگاه های اجرایی اندازه گیری می شود.
تدبیر24: سردار سرتیپ غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در یک نشست خبری که در حاشیه برگزاری نخستین نشست تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت شهری در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: همچنین امروز رزمایش مرکز عملیات امنیت (SOC) در شرکت ارتباطات زیرساخت و برای نخستین بار انجام می شود.

امروز چهارشنبه به عنوان روز پدافند سایبری از هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

هفته پدافند غیر عامل از روز شنبه سوم آبان ماه آغاز و تا جمعه نهم آبان ماه با شعار پدافند غیرعامل، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزار می شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین یکی از راهبردهای این سازمان را استفاده از محصولات بومی، در دستگاه های حساس عنوان کرد و گفت: دفاع سایبری بدون محصول بومی بی معنا است، از این رو به دلیل پیچیدگی های سامانه های موجود آیین نامه ای تصویب شده که طی آن دستگاه های حیاتی و حساس اجرایی کشور باید از فناوری های داخلی استفاده کنند و در صورت نبود محصول داخلی باید محصول موردنظر مجوزهایی را از سازمان پدافند سایبری دریافت کنند.

دکتر جلالی افزود: همچنین مرکز پدافند سایبری به ساماندهی تولید و رشد صنعت بومی پرداخته است.

** اسکادای بومی تهیه شد

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تولید اسکادای بومی به عنوان یکی از محصولات استراتژیک امنیتی کشور خبر داد و گفت: این محصول با تشکیل کنسرسیومی از شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شده و اکنون از مراحل ثبت عبور کرده است.

جلالی پیشتر گفته بود از سال گذشته بر روی محصول اسکادا که محصولی استراتژیک در فضای سایبری است و در بیشتر تاسیسات زیرساخت حیاتی کشور از آن استفاده می شود، متمرکز شدیم. این محصول را به کنسرسیوم داخلی به تولید بومی رسانده ایم و هم اکنون اسکادای امن و بومی در دو طرح در حال به کارگیری است.

وی افزود: همچنین قرار است محصولات دانش بنیانی از جمله ضد بدافزار، سوییچ و روتر (مسیریاب) در کشور و با کمک شرکت های داخلی تهیه شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پدافند سایبری بر روند تولید این محصولات نظارت می کند و قرار است پروانه بهره برداری از محصولات یاد شده را صادر کند.

***ایجاد رشته پدافند سایبری در مقطع دکتری

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد رشته پدافند سایبری در مقطع دکتری در دانشگاه عالی دفاع ملی خبر داد و گفت: همچنین در راستای تولید دانش و آموزش رشته پدافند سایبری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مالک اشتر و امام حسین(ع) و با دریافت مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: امروزه ما در تولید علم و تعریف نظریه دفاعی در حوزه سایبری موفق عمل کرده ایم و صاحب نظریه دفاع سایبری منححصر به فرد هستیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار همچنین از تنظیم مبانی نظری پدافند سایبری در کشور خبر داد و گفت: این مبانی در قالب یک سند راهبردی ارایه شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها