بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: تعهدات صادرکنندگان در حوزه مرکبات به کشورهای CIS و روسیه عملی می‌شود اما به دلیل کاهش سردرختی‌ها قیمت پرتقال صادراتی افزایش می‌یابد.
تدبیر24: امیر عابدی اظهار کرد: به دلیل بی ثباتی بازار داخلی و کمبود تولیدات مرکبات، امسال، صادرات مرکبات پایدار نیست. به همین علت صادرکنندگان باید تا بعد از برداشت محصول برای قراردادهای صادراتی صبر کنند اما وقتی متعهد شوند، مجبورند به تعهداتشان عمل کنند.

وی افزود:‌ صادرکنندگان محصولات کشاورزی به خصوص مرکبات باید از میزان تولید و قیمت مطمئن باشند که بتوانند برای صادرات برنامه‌ریزی کنند.

عابدی اظهار کرد: کمبود سردرختی‌های باغات مرکبات شمال نسبت به سال گذشته باعث شده که برنامه‌ریزی برای صادرات به کشورهای CIS و روسیه با مشکل مواجه شود اما مصرف‌کنندگان این کشورها به دلیل کیفیت مرکبات ایران، استقبال خوبی از این محصولات می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: رقبای ما در منطقه مثل مصر و پاکستان برای تولید مرکبات از شیوه‌های تکنولوژی جدید و صنایع پیشرفته استفاده می‌کنند البته سیستم کشاورزی آن‌ها سیستم اراضی یکپارچه است که باعث می‌شود صادرکنندگان از عقبه خود مطمئن باشند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی باید به نحوی از کشاورزی مراقبت کند که از وضعیت موجود به نقطه مطلوب برسیم.

از سوی دیگر با توجه به اینکه اراضی باغات شمال کشور پتانسیل بالایی برای طراحی صادرات محوری دارند وزارت کشاورزی باید استراتژی بلندمدت در کشت مرکبات تهیه کند که بالا بودن سن باغات، مشکلات نگهداری، بسته بندی و همچنین سیستم برندینگ مرکبات ایران تهیه و تدوین شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها