بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
یک پزشک عمومی گفت: حجامت یکی از موثرترین روش‌های درمانی طب سنتی است که انجام حداکثر سالانه دو مرتبه جهت پیشگیری‌ از بیماری‌ها و حفظ سلامتی توصیه می‌شود.
تدبیر24: فاطمه محمدبیگی ایسنا، با بیان اینکه قدمت حجامت به هفت هزار سال قبل بازمی‌گردد، اظهار کرد: دانشمندانی چون ابوعلی سینا و بقراط نیز در آثار خود به درمان بیماری‌ها از طریق حجامت اشاره کرده‌اند.

این پزشک خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امروزه بسیاری از روش‌های طب سنتی به دست فراموشی سپرده شده‌اند، اما حجامت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و به طور کاملا بهداشتی در مراکز پزشکی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: حجامت در اصطلاح به روش درمانی گفته می‌شود که با ایجاد مکش در محل خاصی از بدن و خونگیری از آن قسمت صورت می‌گیرد و هدف اصلی آن کشیدن خون‌های آلوده از بدن یا منحرف کردن مسیر خون از یک قسمت به قسمت دیگر است.

محمدبیگی تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم ترشحات‌ غدد هورمونی بدن، سم زدایی از بدن، کاهش چربی و قند خون، افزایش انرژی بدن، کاهش غلظت خون، پیشگیری از لخته شدن خون، کاهش التهاب در بافت و سلول‌ها، افزایش جذب مواد لازم، افزایش دفع سموم بدن از طریق کلیه‌ها و روده‌ها، کاهش اوره و اسیداوریک خون و سرعت رسوب گلبول‌های قرمز را از فواید حجامت برشمرد.

وی اضافه کرد: حجامت یک روش درمانی سرپایی، کم هزینه، بدون نیاز به اقدامات بیمارستانی و آزمایشی، قابل اجرا در اغلب سنین و بدون عوارض جانبی است و به نوعی در گروه جراحی‌های سطحی و سرپایی قرار می‌گیرد.

این کارشناس یادآورشد: درعلم پزشکی انجام حجامت توسط افراد با تجربه و متخصص در مرا کز بهداشتی و با رعایت اصول آن مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حجامت خشک یا بادکش از انواع حجامت در ایران محسوب می‌شود، تاکید کرد: استحمام قبل از حجامت، خالی بودن مثانه برای کاهش ناراحتی‌های احتمالی و تاثیرگذاری بهتر، خودداری ازانجام فعالیت‌های بدنی سنگین قبل و بعد از بادکش‌گذاری و شل کردن کامل بدن درلحظه بادکش‌گذاری از امور مهم در این زمینه است.

محمدبیگی اضافه کرد: بادکش با بازکردن رگ‌های سطحی موجب افزایش خون‌رسانی می‌شود. در نتیجه اکسیژن بیشتری به سلول‌ها رسیده وباعث رفع درد و خستگی می‌شود. با بادکش‌گذاری در اطراف زخم‌های بستر می‌توان به ترمیم و بهبود آن کمک کرد.

وی ادامه داد: بادکش متناوب با جذب خون به سمت عضلات در رفع لاغری‌های موضعی و افزایش بافت ماهیچه‌ای موثر واقع می‌شود و برای انبساط عضلات به عنوان علت بسیاری از درد‌های موضعی، مفید است. بادکش با تحریک روده‌ها و دستگاه گوارش در درمان برخی از بیماری‌های گوارشی نظیر زخم‌ معده، تنبلی روده و یبوست مفید است.

محمدبیگی گفت: همچنین در افرادی که دارای طبع سرد و تر هستند در اصطلاح طب سنتی بلغمی‌ مزاجند، بادکش "خشک" کاربرد فراوانی دارد و جایگزین مناسبی برای حجامت "تر" است.

این پزشک اظهار کرد: طبق تعریف سنتی گاهی دردها بر اثر غلبه سردی بر افراد ایجاد می‌شود، مثل بیماری صرع یا برای بهبود زانوهایی که دچار تورم و درد شده‌اند می‌توان با انجام بادکش متناوب به مدت چهل جلسه یک‌ روز در میان آن را تا حدودی درمان کرد.

وی بهترین ساعات مناسب برای انجام حجامت ساعات نزدیک به طلوع و غروب خورشید و همچنین ساعت 8 تا 10 صبح دانست و تصریح کرد: اواخر خرداد ماه بهترین روزهای حجامت است. برخی نیز روزهایی مانند دوشنبه و پنج‌شنبه را برای حجامت توصیه و انجام آن را در روز جمعه نهی کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه انجام حجامت در فصل بهار و پاییز بیشتر توصیه شده است، تصریح کرد: فصل بهار به علت بالا بودن جریان خون در بدن بهترین فصل برای انجام حجامت محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها