بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
پژوهش‌ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت‌کننده مؤثری برای قلب است، به همین دلیل به بهبود بی‌نظمی‌های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می‌کند.
تدبیر24: یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.

«علی فرضی‌نژاد»، اظهار کرد: زالزالک موجود در ایلام از نوع زرد بوده و تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً در ایلام زردرنگ است و چای آن آرام‌بخش است، بنابراین افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می‌شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی تصریح کرد: اگر چه در بسیاری مناطق، چای زالزالک به ‌صورت کیسه‌ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد به ‌این‌ ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از 10 الی 15 دقیقه، این دم‌کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ‌های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک‌شده زالزالک به چای آن توصیه می‌شود.

فرضی‌نژاد مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری‌های قلبی رنج می‌برند را مفید دانست و بهبود خون‌رسانی به قلب را از اثرات آن دانست و ادامه داد: این دم‌نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف‌کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می‌برند، مفید است.

وی ادامه داد: پژوهش‌ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت‌کننده مؤثری برای قلب است، به همین دلیل به بهبود بی‌نظمی‌های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می‌کند.

این کارشناس گیاهان دارویی تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی را از دیگر خواص این میوه برشمرد که به دم‌کرده زالزالک نسبت داده می‌شود و این نوشیدنی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش‌های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی‌ها کمک می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها