بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
ابراز خوشحالی دبیرکل سازمان ملل و رئیس پارلمان اروپا
دبیرکل سازمان ملل در این دیدار با استقبال از آزادی تعدادی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران ایران که در زندان به‌سر می‌برند، از جمله نسرین ستوده، ابراز امیدواری کرد که دولت آقای روحانی به برداشتن . . .

تدبیر24 : آزادی گروهی از زندانیان سیاسی در ایران همه را به شعف آورده، از داخل گرفته تا خارج همه به استقبال از این رخداد رفته‌اند و خواهان ادامه‌یافتن روند آزادی‌ها شده‌اند.   محمدرضا عارف، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و رییس «بنیاد امید ایرانیان» با استقبال از آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی اظهار امیدواری کرد روند آزادی این افراد تداوم داشته باشد.  «حمیدرضا جلایی‌پور» هم گفته است: «آزادی زندانیان حوادث بعد از انتخابات ۸۸ حاصل همکاری دولت و مقامات موثر و عالی نظام است و ادامه این همکاری می‌تواند جامعه ایران را از بحران‌ها و چالش‌های ناشی از عملکرد افراطی دولت‌های نهم و دهم طی هشت‌سال گذشته نجات دهد.» 

او همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه این روند در آینده افزود: مردم در انتظار رفع محدودیت‌های دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ و آزادی همه زندانیان آن وقایع هستند.»  رسول منتجب‌نیا، سخنگوی حزب اعتمادملی در این باره گفت: «مردم امیدوار هستند همین‌طور که به لطف خدا مشکلات اقتصادی‌شان حل می‌شود و گرفتاری‌ها به حداقل می‌رسد، زندانیان هم مورد عفو و لطف مسوولان قرار گیرند و آنهایی هم که در حصر خانگی هستند انشاءالله به‌زودی رفع حصر شوند تا مردم امیدوارتر شوند.» ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل «حزب اسلامی ایران‌زمین» نیز در همین زمینه گفت: «دولت یازدهم از ابتدا نگاه رافت و مهربانی داشته و از دریچه امید به اصلاح و بازگشت به مشی اعتدالی و میانه‌روی می‌نگریسته است و تصمیم به آزادی تعدادی از زندانیان در همین راستا تحسین‌برانگیز است.» 

 

محمدعلی حاضری، دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار امیدواری کرد که «آزادی تعدادی از زندانیان طلیعه حرکت نویدبخش بعدی و با استمرار باشد تا آنچه انتظار جامعه ایران از دولت تدبیر و امید بود به نهایت خود که آزادی تمام این زندانیان و رفع ناملایمت‌های گذشته بود، منجر شود.»  از آن‌سو اما در اردوگاه اصولگرایان هم این آزادی واکنش‌های متفاوتی در پی داشته است. منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه: «آزادی زندانیان سیاسی در هفته گذشته نشان‌دهنده این است که رأفت رهبرمعظم‌انقلاب شامل حال افرادی شده است که مرتکب اشتباهات سیاسی شده بودند.» به گزارش آریا او با ابراز امیدواری از اینکه این افراد دچار اشتباهات گذشته نشوند و قدردان این محبت رهبری باشند، افزوده است: «و به هیچ‌وجه به این تحلیل نرسند که شاید فشارهای خارجی و بیرونی عامل این آزادی بوده است. با توجه به اینکه فضای سیاسی امروز بعد از یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تلطیف شده و گفتمان اعتدال هم حاکم شده این رویداد کمک خواهد کرد به اینکه تنش‌ها در جامعه کم شود و تمامی مولفه‌های قدرت دست‌به‌دست هم داده تا شرایط برای پیشرفت و ترقی ایران مهیا شود.»

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی «حزب موتلفه اسلامی» به ایسنا گفت: «مساله خاصی اتفاق نیفتاده است که قابل ارزیابی و قضاوت باشد اما اگر این افراد به‌صورت عفو یا تخفیف آزاد می‌شدند قابل تجزیه و تحلیل بود.» ترقی افزود: «ممکن است اصلاح‌طلبان بخواهند از این موضوع بهره‌برداری کنند، اما فکر می‌کنم تاثیر زیادی نداشته باشد؛ مگر اینکه خود این افراد با حضورشان در جامعه بخواهند مواضع و راه قبلی را در تعارض با نظام دنبال کنند و این موضوع موجب می‌شود فضای سیاسی که در کشور توسط دولت یازدهم به‌وجود آمده است، آسیب ببیند و موجب بروز چالش‌های جدید شودبا این حال مهدی موسوی‌نژاد، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی هم آزادی برخی از زندانیان حوادث سال 1388 را نشان‌دهنده رافت و خالی بودن قلوب مسوولان عالیرتبه نظام از کینه و دشمنی ارزیابی کرده و گفت: آزادی این زندانیان موجب گشایش فضای سیاسی کشور می‌شود

استقبال «بان‌کی‌مون» 

آن‌سوی مرزها هم «بان‌کی‌مون» در دیدار با محمدجواد ظریف که به‌منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، از آزادی‌ زندانیان سیاسی استقبال کرده است. دبیرکل سازمان ملل در این دیدار با استقبال از آزادی تعدادی از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران ایران که در زندان به‌سر می‌برند، از جمله نسرین ستوده، ابراز امیدواری کرد که دولت آقای روحانی به برداشتن گام‌ها برای محقق کردن وعده‌هایی که در انتخابات داده شده است، ادامه دهد.

 «رادیو آلمان» هم گزارش داد که «مارتین شولتز»، با استقبال از آزادی جمعی از زندانیان سیاسی در ایران، آن را «نشانه‌ای مثبت» خوانده است. رییس پارلمان اروپا ابراز امیدواری کرده است که خانم ستوده بتواند به بروکسل سفر کرده و جایزه حقوق‌بشر خود را که سال گذشته به او تعلق گرفت دریافت کند. به گزارش «بهار نیوز» وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای که ۱۸ سپتامبر، ساعتی پس از آزادی گروهی از زندانیان سیاسی در ایران منتشر کرد، ضمن استقبال از این آزادی به قول‌هایی که حسن روحانی در کارزار انتخاباتی خود برای گستردن آزادی بیان، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برای همه ایرانیان داده، اشاره کرده و ابراز امیدواری کرده است که در ماه‌های پیش‌رو، رییس‌جمهوری ایران به برآورده کردن «قول‌های» خود در این مورد همچنان ادامه دهد. «انجمن قلم آمریکا» و نیز «سازمان عفو بین‌الملل» از گروه‌های فرادولتی‌ای هستند که از رخداد اخیر استقبال کرده‌اند. در عین حال «حسیبه حاج‌صحراوی»، معاون بخش خاورمیانه و آفریقای‌شمالی در سازمان «عفو بین‌الملل» گفته است آزادی نسرین ستوده و [زندانیان] دیگر باید سرفصل جدیدی در سیاست‌های ایران در برابر حقوق‌بشر و روش برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با فعالان و منتقدان صلح‌جو شود.  

 نسرین ستوده، هم یک روز پس از آزادی در گفت‌وگو با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه گفت: «تاکنون طی 48 ساعت گذشته، 11 زندانی آزاد شده‌اند. من امیدوارم شروعی باشد و متوقف نشود و ادامه پیدا کند. در این صورت می‌توانیم بگوییم که پیام امیدوارکننده‌ای است، اما اگر متوقف شود طبیعی است که برای ما مفهوم امیدوارکننده‌ای نخواهد داشت.» او همچنین اضافه کرد: «می‌خواهم فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهم و قصد ترک ایران را ندارم.» 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
1
7
همه زندانیان سیاسی باید خیلی فوری آزاد شوند
رسول م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
0
3
باید هم تبریک بگه . وکیلی که حرف زور تو کتش نره باید همه دنیا بهش تبریک بگن
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
4
0
مملکت قانون داره،هرکسی هرکاری خواست بکنه،چون سیاسی هستش آزاد بشه...برید پیگیری کنید بعضی ها بخاطر 500هزارتومن تو زندانن ،کی دنبال کار اونهاست
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها