بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
امروز پنج شنبه هشتم آبان 1393 هجری خورشیدی، پنجم محرم 1436 هجری قمری و سی ام اکتبر 2014 میلادی است. 28 سال پیش در چنین روزی، عملیات فتح 2 با هدف از میان بردن تاسیسات دشمن در منطقه ی عملیاتی دوکان در شمال شرقی عراق آغاز شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

8 آبان 1365
عملیات نامنظم فتح 2 با هدف از میان بردن تاسیسات دشمن در منطقه ی عملیاتی دوکان در شمال شرقی عراق آغاز شد. در این عملیات که به وسیله ی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه رمضان صورت گرفت، تاسیسات برق 350 مگاواتی سد دوکان منهدم شد.

8 آبان 1359
محمد حسین فهمیده نوجوان 13 ساله ی بسیجی در جبهه های جنوب، برای جلوگیری از پیشروی تانک های مهاجم عراقی در حالی که نارنجک به کمرش بسته بود به طرف تانک ها حرکت کرد و با از بین بردن یک تانک ارتش بعثی عراق، به شهادت رسید. این روز در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی به ثبت رسید.

8 آبان 1347
طرحی مبنی بر نحوه و میزان استفاده از آب رود هیرمند با سفر صدراعظم وقت افغانستان به تهران، میان ایران و افغانستان، تهیه و به توافق 2 طرف رسید. این طرح در نهایت با تغییرهایی در بیست و دوم اسفند 1351 هجری خورشیدی با عنوان معاهده ی تقسیم آب هیرمند میان 2 کشور امضا شد.

8 آبان 1341
«بریج من» رییس شرکت نفتی انگلیس وارد تهران شد تا گفت و گوهایی را با محمدرضا پهلوی در مورد میزان تولید و بهای جهانی نفت انجام دهد، دیدار آنان محرمانه صورت گرفت.

8 آبان 1302
شومیاتسکی وزیر مختار شوروی در ایران با احمدشاه که در آستانه ی خروج از کشور و سفر به اروپا بود دیدار کرد.

8 آبان 1299
سپهدار رشتی رییس الوزرا با صدور بیانیه ای مشکل های موجود در مملکت را با مردم در میان نهاد و از آنها معاونت و یاری درخواست کرد.

8 آبان 1299
سردار استاروسلسکی فرمانده ی روسی قزاق ها به دستور سپهدار رشتی رییس الوزرا و با فشار انگلیسی ها به ویژه ژنرال آیرون ساید رایزن نظامی این کشور، برکنار و از ایران اخراج شد. سردار همایون، پس از او فرماندهی کل قزاق را در اختیار گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها