بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
محمد علی نجفی از ادامه سرپرستی اش در وزارت علوم خبر داد و گفت: تا زمان معرفی وزیر همچنان سرپرست هستم.
تدبیر24: محمدعلی نجفی سرپرست فعلی وزارت علوم در حاشیه مراسم ترحیم پدر همسر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که در مسجد نور تهران برگزار شد، این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تا زمانی که وزیر معرفی و انتخاب نشده است کماکان سرپرست وزارت علوم خواهم ماند.

وی درباره اینکه گزینه پیشنهادی بعدی چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: زمان آن را نمی دانم ولیکن تا آن موقع سرپرست هستم.

نجفی تاکید کرد: از نظر قانونی تا 29 آبان برای معرفی وزیر جدید وقت باقی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری چهارشنبه گذشته (30 مهرماه ) در نامه ای به «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، «محمود نیلی احمد آبادی» را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد.

نامه روحانی به لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی وصول و اعلام شد که جلسه رای اعتماد نمایندگان به این وزیر پیشنهادی روز چهارشنبه خواهد بود.

محمود نیلی احمد آبادی سومین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس نهم است. رییس جمهوری نخستین بار جعفر میلی منفر را به مجلس معرفی کرد که مجلسی ها به او رای اعتماد ندادند.

سپس جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین شد و سرانجام رییس جمهوری رضا فرجی دانا را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

فرجی دانا پس از حدود 9 ماه از سوی مجلس نهم به دلیل انتقاد به انتصابات وی و نیز موضوع بورسیه ها استیضاح شد که نتوانست برای دومین بار از مجلس اصولگرایان رای اعتماد کسب کند.

از این رو، رییس جمهوری، محمد علی نجفی مشاور خود را که او نیز به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ابتدای دولت یازدهم نتوانسته بود، از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد، به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کرد.

محمود نیلی احمد آبادی نیز در پایان جلسه دیروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی موفق به اخذ رای اعتماد از نمایندگان نشد و به این صورت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنان با سرپرست اداره می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها