بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز از تشکیل دبیرخانه ملی تدوین سند پروژه طلاق کشور در استان خبر داد و گفت: اکنون پیش نویس این سند آماده ارائه به مراجع مرتبط است.
تدبیر24: «معصومه عباسی زاده» افزود: به همین منظور دبیرخانه ملی تدوین سند پروژه طلاق کشور در این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته اقدامات کاهش طلاق فقط توسط بخش دولتی صورت می پذیرفت تصمیم بر آن شد، برای ارتقای سطح کیفی با شناسایی مراکز مشاوره و کلینیک های فعال و کارآمد از پتانسیل بخش خصوصی نیز استفاده بهینه شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز از تنزل رتبه طلاق در سال جاری خبر داد و افزود: سند پروژه ملی کاهش طلاق کشور توسط قوه قضائیه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور در حال تدوین است و در حال حاضر پیش نویس آن در دبیرخانه تدوین سند آماده ارائه به مراجع مرتبط است.

براساس آمار مرکز آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور در 6 ماهه اول امسال 75 هزار و 623 مورد طلاق در کشور به ثبت رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 / 7 درصد رشد دارد.

براساس این آمار، به ازای هر 7 / 4 مورد ازدواج ثبت شده در کشور یک مورد طلاق به ثبت رسیده است.

همچنین استان های تهران و البرز به عنوان رکوردداران ثبت طلاق در سطح کشور هستند، به گونه ای که به ازای هر 7 / 2 مورد ازدواج در تهران یک مورد طلاق و در استان البرز به ازای هر 9 / 2 مورد ازدواج یک مورد طلاق ثبت می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها