بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه با اشاره به خالی شدن تخت های ویژه بیماران ابولا در بیمارستان های کشور آفریقایی لیبریا از احتمال کاهش موارد ابتلا به این بیماری خبر داد اما تاکید کرد که برای ریشه کن کردن این بیماری به تلاش های سریع و گسترده جهانی نیاز خواهد بود.
تدبیر24: دکتر بروس ایلوارد دستیار و نماینده مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در لیبریا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به کاهش محسوس در شمار مبتلایان به بیماری ابولا در روزهای اخیر در مورد احتمال مهار شدن آن در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وی در عین حال با هشدار نسبت به خوش بینی های بیش از اندازه در این مورد گفت: روند کاهش این بیماری به نظر واقعی می رسد اما در پاسخ به این سوال که آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد یا نه باید بگویم که من از تفسیرهای نادرست در مورد این خبر نگران هستم و معتقدم که این کاهش مختصر در فاصله چند روز اخیر به معنی مهار شدن کامل این بیماری نیست و در این مورد نباید دچار خوش بینی های بیش از اندازه شد.

وی با اشاره به خالی شدن شماری از تخت های بیمارستان ها که به مبتلایان این بیماری اختصاص داده شده و نتایج آزمایشگاهی بدست آمده در مورد برخی از بیماران مضنون به این بیماری و کاهش شمار مرگ و میرهای ناشی از آن در کشور لیبریا، هشدار داد که شیوع این بیماری در سایر کشورها از جمله سیرالئون همچنان ادامه دارد.

ایلوارد با ذکر این که جلوگیری از شیوع این بیماری از طریق کفن و دفن محتاطانه قربانیان، دادن آموزش های لازم و اقدامات درمانی درست امکان پذیر است، تاکید کرد که کشورهای ابولا زده در این منطقه به تنهایی قادر به برخورد موثر با این بیماری نبوده و به کمک های گسترده جهانی نیاز مند هستند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، شمار مبتلایان به این بیماری در کشورهای غرب آفریقا به 13 هزار نفر و شمار قربانیان آن به 5000 نفر افزایش یافته است.

در همین زمان تونی بنبوری سرپرست کمیته مقابله با ابولای سازمان ملل متحد که همراه با سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در این سازمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در آکا پایتخت غنا شرکت کرده بود، به همکاری ها و هماهنگی های گسترده بین المللی برای مقابله با این بیماری در چهار کشور آفریقای غربی اشاره کرد و نسبت به نتایج این همکاری ها ابراز خوشنودی نمود.

وی در عین حال هشدار داد که ابعاد این بحران همچنان جدی و مخاطره آمیز است و تاکید کرد که برای ریشه کن کردن این بیماری علاوه بر تدارک تختخواب های لازم برای بستری کردن بیماران به تیم های بهداشتی ورزیده بین المللی و تاسیس مراکز درمانی کافی نیاز فوری است.

سرپرست کمیته مذکور همچنین تاکید کرد که تنها در صورتی می توان از تلاش های جاری نتیجه مثبت گرفت که هرگونه اقدامی برای مقابله با این بیماری در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها