بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
نهادهای علمی کشور با محوریت انجمن ترویج علم ایران، برنامه های مختلفی برای بزرگداشت روز جهانی علم سال 2014 و هفته ترویج علم در سطح ملی تدارک دیده اند.
تدبیر24: هفته ترویج علم در ایران از روز دوشنبه 19 آبان ماه با عنوان 'روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه' و همزمان با روز جهانی علم آغاز می شود و در این روز، 'همایش نقش آموزش در صلح و توسعه پایدار با تأکید برکشورهای در حال توسعه' به همت دفتر منطقه ای یونسکو و انجمن ترویج علم و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به میزبانی دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

شرکت کنندگان در همایش گواهی حضور از دفتر منطقه ای یونسکو، انجمن ترویج علم و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور دریافت خواهند کرد.

روز سه شنبه 20 آبان ماه به عنوان 'روز علم، مردم و دانشگاه / علم و زندگی' و چهارشنبه 21 آبان ماه نیز به عنوان 'روز علم، صنعت و جامعه / ترویج علم و رسانه' نامگذاری شده و همایش شبکه های اجتماعی مجازی و ترویج علم' در این روز برگزار خواهد شد.

پنجشنبه 22 آبان ماه نیز با عنوان 'روز زن، علم و محیط زیست، معلمان مروج علم' نام گرفته و به همت کمیته معلمان انجمن ترویج علم ایران، در این روز کارگاه مهارت های آموزش علم در موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

معلمان دوره های ابتدایی آموزش و پرورش، مخاطبان اصلی این کارگاه آموزشی هستند و شرکت کنندگان در پایان دوره، گواهی شرکت در کارگاه که مشترکا توسط انجمن ترویج علم ایران و موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران صادر شده است دریافت خواهند کرد.

جمعه 23 آبان ماه نیز آخرین روز از هفته ترویج علم است که با عنوان 'روز ترویج علم' نام گرفته است و در این روز مراسم اهدای پانزدهمین دوره جایزه ترویج علم در کشور برگزار خواهد شد.

**ثبت روز جهانی علم در تقویم رسمی ایران

ثبت 'روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه' در تقویم رسمی کشور با پیشنهاد و پیگیری انجمن ترویج علم ایران نهایی شده و این روز در تقویم سال 1394 درج خواهد شد.

با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 19 آبان ماه به عنوان 'روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه' در مناسبت های تقویم رسمی کشور به ثبت رسید و از سال آینده شاهد درج این مناسبت در تقویم رسمی ایران خواهیم بود.

کشورهای مختلف به منظور بزرگداشت روز جهانی علم، در روز دهم نوامبر هر سال برنامه های مختلفی تدارک و اجرا می کنند که در ایران از دو سال قبل، این برنامه ها طی یک هفته و نام هفته ترویج علم در سطح ملی برگزار می شود.

پس از کنفرانس جهانی علوم در سال 1999 میلادی، سازمان فرهنگی، علمی، آموزشی ملل متحد (یونسکو) و شورای بین المللی علوم از سال 2001(1380) دهم نوامبر - 19 آبان ماه - را به عنوان «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» اعلام کردند.

تاکید بر اهمیت به کارگیری علوم در فرآیند توسعه کشورها و نیز کاهش شکاف میان علم و جامعه از اهداف این برنامه است که تلاش می شود توجه مردم را به اهمیت نقش علم در جهت پیشرفت جهان جلب کند.

یونسکو بهره مندی آحاد جامعه از ثمرات علم، فناوری و نوآوری، ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان پیرامون تاثیر علم، فناوری و نوآوری بر زندگی روزمره مردم و ایجاد تمهیدات لازم برای بازدید های عمومی از موزه های علم کشورها را از جمله اهداف نامگذاری برای این روز اعلام کرده است.

معرفی پیشکسوتان و شخصیت های علمی برجسته کشور، آشنا ساختن دانش آموزان با مهارت ها و مشاغل علمی، بازدید عمومی از مراکز و موسسات مؤثر در ایجاد تعامل بین علم، صلح و توسعه و معرفی برخی موقعیت های نو که موجب ارتقای کیفیت عمومی زندگی می شود نیز از دیگر اهداف یونسکو در نامگذاری این روز جهانی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها