بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
در ادامه برنامه گسترش شبکه پروازی بین المللی، شمار پروازهای مستقیم تهران - پکن و بالعکس افزایش یافت
تدبیر24: خط پرواز جدید از سوی شرکت ایرانی هواپیمایی ماهان، چهارشنبه شب طی مراسمی در پکن راه اندازی و اعلام شد که از این پس این شرکت در هفته سه پرواز مستقیم به پکن و بالعکس خواهد داشت.

این شرکت همچنین دو خط پروازی دیگر در کشور چین و در مسیر تهران – گوانگژو و تهران -شانگهای دارد و با راه اندازی خط پروازی جدید، تعداد پروازهای این شرکت از ایران به کشور چین بر اساس گفته مسوولان این شرکت به عدد 11 خواهد رسید.

قرار است شرکت هواپیمایی ماهان با سه پرواز هفتگی ایرباس A340 مسافران خود را در مسیر جدید جابه جا کند.

قرار است پرواز بین دو شهر هر شنبه، دوشنبه، چهارشنبه از تهران به پکن و هر

یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه از پکن به تهران با هواپیمای ایرباس A 340 انجام شود.

با راه اندازی پرواز مستقیم تهران – پکن توسط شرکت هواپیمایی ماهان، تعداد شرکت های هواپیمایی ایرانی که کار جابه جایی مسافر از پایتخت چین را برعهده دارند به دو شرکت افزایش یافت.

در مراسم شب گذشته تعدادی از ایرانیان مقیم، نمایندگانی از فرودگاه بین المللی پکن، شرکت هواپیمایی ماهان و سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.

در این مراسم معاون بازرگانی شرگکت هواپیمایی ماهان از موفقیت دو ساله پرواز شانگهای در بخش مسافر و بار گزارشی ارائه کرد.

وی یادآور شد: صدور 12 هزار ویزا در سال، وجود هفت هزار چینی در ایران و 500 شرکت ثبت شده چینی در کشورمان پتانسیل خوب بازار را نشان می دهد و ماهان با 11 پروار در هفته از سراسر چین قصد دارد در این بازار نقش پررنگی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد این خط پروازی بتواند برخی مسافران عازم اروپا را هم جذب کند.

'ایران ایر' در دهه پنجاه شمسی اولین خط پروازی خاورمیانه به چین بود و بوئینگ ۷۴۷ ایران ایر تا اوائل سالهای ۹۰ میلادی تنها جمبوجتی بوده که در فرودگاه پکن نشست و برخاست داشت.

برقراری پرواز مستقیم تهران - پکن توسط شرکت ماهان با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد زیرا کم بودن شمار پرواز های مستقیم به این دوکلان شهر قاره آسیا، همواره به یکی از دغدغه های مسافرانی که قصد عزیمت به دو کشور را داشتند، تبدیل شده بود.

رشد همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور طی سالهای اخیر از یک سو و محدود بودن شمار پرواز های مستقیم بین تهران و پکن باعث شده بود که بسیاری از اتباع دو کشور از پروازهای خارجی استفاده کنند که این موضوع مستلزم تحمل هزینه های گزاف برای آنان بود.

شرکت ماهان روز گذشته نیز پرواز مستقیم تهران - مونیخ را در حالی که انحصار این خط حدود یک دهه در اختیار شرکت لوفت هانزای آلمان بود، برقرار کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها