بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
این واکسن برای جلوگیری از رایج ترین نوع مننژیت باکتریایی به نام مننژیت بی ساخته شده است. این بیماری توسط باکتری هموفیلوس آنفلوآنزای نوع B بوجود می آید.
تدبیر24: اولین واکسن ساخته شده برای مننژیت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید و وارد داروخانه ها شد.

این واکسن برای جلوگیری از رایج ترین نوع مننژیت باکتریایی به نام مننژیت بی ساخته شده است. این بیماری توسط باکتری هموفیلوس آنفلوآنزای نوع B بوجود می آید.
 
بیماری مننژیت به تازگی در فیلادلفیای آمریکا و مخصوصا خوابگاه های دانشجویی گسترش پیدا کرده و منجر به مرگ یک زن جوان شد و باعث افزایش نگرانی مراکز بهداشت آمریکا شده است. این بیماری در سال گذشته از دانشگاه پرینستون در نیوجرسی و دانشگاه کالیفرنیا آغاز شد.
 
بیماری مننژیت توسط چند نوع باکتری ایجاد می شود و بلافاصله عفونت را از طریق جریان خون پخش می کند و باعث التهاب بافت های ارتباطی مغز و نخاع می شود. این باکتری به راحتی از طریق بوسیدن، تماس بدنی، ترشحات گلو و مخاط بینی، سرفه، خون آلوده و ظروف مشترک منتقل می شود. تب، سردرد، تهوع، استفراغ و سفت شدن بافت گردن از مهمترین علایم این بیماری هستند.
 
سال گذشته واکسنی به نام Bexsero برای مقابله با مننژیت ساخته شد که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تایید نکرد ولی اجازه داد که به طور محدود برای جلوگیری از این بیماری باکتریایی مورد استفاده قرار گیرد. داروی جدید تایید شده توسط سازمان عذا و دارو، Trumenba نام دارد.
 
این واکسن هنوز انواع دیگر باکتری های عامل مننژیت را پوشش نمی دهد و محققان در حال توسعه آن هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها