بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: در شش ماهه نخست امسال 530 هزار تن کاغذ و خمیر کاغذ به ارزش بیش از 638 میلیون دلار به کشور وارد شده است.
تدبیر24: عبدالعظیم آقاجانی اظهار کرد: ایران از نظر تولید کاغذ با مشکل روبرو است و در این زمینه کمبود زیادی احساس می‌شود.

وی میزان تولید کاغذ در شش ماه اخیر را 111 هزار و 761 تن عنوان کرد و گفت: بخشی از کاغذ در کشور تولید می‌شود و مابقی از کشور‌های دیگر تامین می‌شود که باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این راستا صورت بگیرد.

ایران زغال چوب تولید نمی‌کند

دبیر انجمن صنایع چوب ایران در زمینه‌ تولید زغال چوب گفت: ایران در این زمینه فعالیتی ندارد و تمام زغال‌های چوب به صورت وارداتی وارد ایران می‌شود؛ به‌طوری که در شش ماه اول امسال 2867 تن زغال چوب به کشور وارد شد.

وی با بیان این‌که طبق آنچه اعلام می‌شود،‌در گذشته سرانه مصرف چوب حدود 0.14 مترمکعب بوده است، تصریح کرد: این میزان صحیح نیست چرا که میزان مصرف چوب بیشتر از این‌هاست.

آقاجانی ادامه داد: یکی از معضل های صنعت چوب این است که مقادیر زیادی چوب در جنگل توسط جنگل‌نشینان و دام‌ها از بین می‌رود.

وی راه حل افزایش تولید، کاهش ضایعات و هدر رفت چوب را خروج دام و جنگل‌نشینان از جنگل‌ها عنوان و اظهار کرد: اگر این اتفاق بیفتد میزان تولید و بهره‌وری در چوب نیز افزایش می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها