بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
جمعی از سینماگران با حضور در برنامه‌ای با عنوان «در رثای جوانمردی و آزادگی» که در خانه سینما برگزار شد، در عزای سید و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) و یاران باوفایش گریستند.
تدبیر24: در این مراسم که شب گذشته - 10 آبان - در تالار سیف‌الله داد برگزار شد، در ابتدا جواد فریدزاده، نظریه‌پرداز سخنانش را با طرح این سوال که "آیا سینمای امروز ایران می‌تواند به تاریخ قدسی نزدیک شود" آغاز کرد و گفت: آیا سینمای ایران این توان را دارد؟ و اگر در توانش نیست گیر کار کجاست؟ من چندان از زحمات دوستان در ساخت فیلم‌هایی که به ائمه و انبیاء پرداخته‌اند، راضی نیستم.

وی با بیان اینکه زبانی به غیر از شعر به عاشورا نزدیک نشده است، اظهار کرد: اگر شاعر آشنا به زبان قدسی باشد، می‌تواند با شعر واقعیت را به بالاترین مرتبه حقیقت برکشد.

علیرضا شجاع نوری که به نمایندگی از عوامل فیلم «روز واقعه» در غیاب شهرام اسدی، کارگردان فیلم به روی سن حاضر شده بود، با اشاره به صحبت‌های فریدزاده گفت: ما همه تلاشمان را کرده‌ایم و اگر شما راضی نیستید، امیدواریم خدا راضی باشد.

این بازیگر حضورش در «روز واقعه» را قسمت دانست و افزود: خود من هیچ نقشی در این انتخاب نداشتم و یک دفعه خوانده شدم و رفتم و بزرگترین افتخار عمرم تا امروز را رقم زدم. در واقع پاس گلی در مقابل دروازه به من داده شد و نمی‌توانستم آن را گل نکنم. در واقع ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا آن توپ گل شود.

وی با یادآوری روزهای فیلمبرداری این فیلم که بخشی از آن در ماه مبارک رمضان انجام می‌شد، گفت: انرژی مثبت زیادی در پشت صحنه فیلم بود و در آن موقع که میزان ریا کمتر بود، گروهی روزه بودند و با زبان روزه کار می‌کردند و انواع و اقسام همدلی دیده می‌شد. امیدوارم سعادت یارم باشد تا باز سر این سفره‌های باحال و همراه با همدلی‌ها باشم.

در ادامه عبدالجبار کاکایی به شعرخوانی پرداخت و پس از پخش تصاویری از «عصر روز دهم»، منوچهر محمدی - تهیه‌کننده این فیلم - در غیاب مجتبی راعی، کارگردان به پشت تریبون آمد و با بیان اینکه "تصمیم ندارم درباره فیلم که کار ناقابلی بوده صحبت کنم" گفت: به عنوان کسی که سال‌های سال پای منبرها بوده، آسیب‌شناسی در این حوزه داشته‌ام و دوست دارم درباره آن صحبت کنم؛ در روزهایی که عظمت عاشورا در برخی مداحی‌ها آنقدر کاسته می‌شود که آن درسی که باید بگیریم را نمی‌گیریم.

وی افزود: آن چیزی که درباره‌اش غفلت شده و گفته نمی‌شود اخلاق و ادب است و روضه اصلی در این خصوص باید باشد. اخلاق و ادبی که نزد این بزرگواران بوده و اوج آن را در عاشورا می‌بینیم، به خصوص در این روزها که یک‌سری از ارزش‌ها در حال گم شدن است و به جای روضه عطش، باید از اخلاق امام (ع) بگوییم.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: گفتن از اخلاق و ادب به درد امروز ما می‌خورد و باید برای از بین رفتن اخلاق و ادبی که در روز عاشورا داشتند گریه کنیم.

پس از شعرخوانی اسماعیل امینی، حسام‌الدین سراج با بیان اینکه هرکس قدمی برای سیدالشهدا (ع) داشته باشد معنویت آن را درو خواهد کرد، به جریان ساخت آلبوم «وداع» درباره امام‌حسین (ع) و برکات معنوی که این اثر برایش داشته است، پرداخت.

وی سخنانش را با اجرای چند بیتی‌هایی از ریاضی یزدی و قیصر امین‌پور به پایان رساند که فضای حزن‌انگیزی به مراسم بخشید.

در ادامه پس از پخش تصاویری از فیلم «رستاخیز»، تقی علی‌قلی‌زاده، تهیه‌کننده این فیلم در غیاب احمدرضا درویش - کارگردان - که او هم در سفر بود به پشت تریبون آمد و گفت: رمز زنده بودن واقعه عاشورا این است که هنوز درگیر این ماجرا هستیم و هنوز یزیدهای زیادی هستند که قرائت‌های مختلفی از دین دارند.

وی با بیان اینکه "مفتخریم که شناسنامه مذهبی ما امام‌حسین (ع) است" اظهار کرد: سعادت داشتم در دو فیلم که با این نیت ساخته شد شرکت کنم؛ یکی «روز واقعه» که مدیر تولید بودم و دیگری «رستاخیز» که به عنوان تهیه‌کننده در خدمت دوستان بودم و آرزو می‌کنم این راه مثل راه کربلا در اربعین آنقدر شلوغ شود که آدم‌ها سر از پا نشناسند و آثار زیادی داشته باشیم.

پایان‌بخش این مراسم سخنان فرهاد توحیدی، رئیس هیأت مدیره خانه سینما بود که با تقدیر از حضور اصحاب فکر و اندیشه در این مراسم گفت: در هر حوزه‌ای در تولید فکر دچار فقر هستیم و در سینما به جای تکیه بر میراث فرهنگی‌مان، ره گم کرده و دور خویش می‌چرخیم.

وی افزود: شاید از برکت این گردهمایی آن حلقه مفقوده، که ارتباط بینِِ بخشی میان سینما و آنچه انسان به مثابه موضوع درام نگاه می‌کند، فراهم آید و از غنای حوزه‌های دیگر به سینما که هنر مرکبی است پیوند بزنیم.

از حاضران در این مراسم که اجرای آن را عباس سجادی بر عهده داشت می‌توان به محمدمهدی عسگرپور، امیرحسین علم‌الهدی، احمد مسجدجامعی، علیرضا رضاداد، سیروس الوند، غلامرضا موسوی، علیرضا داودنژاد، همایون ارشادی، سیامک شایقی، مقصود جباری، علی رویین‌تن، محمد زرین‌دست، مرتضی شایسته، محسن علی‌اکبری، غلامرضا گمرکی، خسرو امیرصادقی، رضا درمیشیان، ابراهیم مختاری، مازیار شیخ محبوبی، پروین صفری، فرشته طائرپور، امیر اثباتی، محمدحسین حقیقی، محسن شاه‌ابراهیمی، فرامرز روشنایی، کاظم راست‌گفتار، محمدرضا مویینی، علی قائم‌مقامی و کامران ملکی اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها