بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۹۵۰۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

تدبیر24:سام سکوتی بداغ - دولت جدید با رویکردی اعتدالی و گفتمانی از جنس تدبیر و با تن دادن به تقدیر الهی، در مقابل برخی از ناملایمات در بیشتر زمینه ها موفقیت های چشمگیری کسب کرده است، جز در بحث تعامل با مجلس که آن نیز به نظر می رسد که ۵۰ درصد دولت کاملا آماده تعامل است و طرف مقابل کمی سر سختی می کند و حاضر به بله دادن نیست.

دیگر در خبرها سخنی از پرونده ایران در شورای امنیت و نشست پیرامون تشدید تحریم ها در مورد ایران نیست و برعکس، صحبت از کم شدن تحریم ها و نشست ایران با کشورهای 5+1 است (تعمدی در آوردن ۱ در اول است که به نظر نگارنده در میان کشورهای شش گانه آمریکا، حرف اول و آخر را می زند و مذاکره با عدد اول این گروه صورت می گیرد و نه ۵ کشور دیگر).

قطعنامه که نوع الزام آورش دمار از روزگار اقتصاد کشور در می آورد، دیگر به صحن شورای امنیت نمی رود تا صحنه گردانان بین المللی تحریم ایران را خشنود سازند و رئیس دولت هم با توجه به حقوقی بودن و تحصیل آن در یکی از کشورهای صاحب نام در عرصه علم حقوق، قطعنامه ها را کاغذ پاره نمی داند و تمام تلاش تیم مذاکره کننده توقف تحریم های ظالمانه و در حد امکان کم کردن آن بوده است.

سخنان و رفتاری که با رئیس جمهور کشور عزیزمان در مقر سازمان ملل شد، یادآور عزت ایران در دوره اصلاحات و پیش از آن و علی‌الخصوص شأن معمار گفتگوی تمدن‌ها در نزد کشورهای جهان بود و وقار در رفتار و تدبیر در کلام دکتر حسن روحانی بر اعتبار کشورمان در محافل بین المللی افزود و بهداشت کلامی به نحو احسن در بیانات رئیس دولت امید آفرین قابل درک و فهم بود.

در بین وزارت خانه های دولت یازدهم، وزارت خارجه و بهداشت نمره بالایی را در نظر مردم کسب کرده‌اند و بحث بهداشت حتی در بیانات و سخنرانی‌های کابینه یازدهم نیز به صورت بارزی خود را نشان می‌دهد و این یکی از بزرگترین دست آوردهای دولت جدید است.

اگرچه مردم از دولت انتظار بیشتری دارند و هنوز خیلی از مشکلات مردم حل نشده است، بحث اشتغال جوانان و توقف رانت خواری های اختاپوسی، اختصاص بودجه به سرمایه گذاری های پایدار و مردم محور و جلوگیری از سرازیر شدن سرمایه بانک ها به جیب سرمایه داران و صف های بلند وام‌های خرد برای نیازمندان و اصلاح ادبیات کابینه یکی از مهم‌ترین و ساده ترین درخواست ها بود که خوشبختانه امیدوار کننده بوده است. همانگونه که وزارت بهداشت و درمان در حوزه درمان موفق عمل کرده است، هنوز فرصتی برای تحول در حوزه بهداشت دست نداده است و لازمه جامعه پویا و سالم، رشد استانداردهای بهداشتی است. دولت باید نقطه مقابل آن را در دستور کار خود قرار دهد و پس از رعایت بهداشت در کلام، سعی در درمان عده‌ای معدود که هنوز درمان نشده‌اند، داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
رزيتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
3
جلوگيري از سرازير شدن سرمايه بانك ها به سرمايه داران نكته اي بسيار مهم است كه بايد توجه زيادي شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
1
2
البته ادبیات دولتمردان اسبق هم خوبی هایی داشت و دایره وازگان سیاسی گسترده تر شد
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
3
اشتغال جوانان موضوع خيلي مهميه كه بايد حتما چاره اي براش بيانديشند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
3
امیدوارم بزودی وزارت علوم هم در نزد مردم نمره بالایی بگیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
1
3
وزارت علوم در دوران اقای فرجی دانا نمره بسیار خوبی داشت و حتی برخی از نماینذگان اصول گرا هم به ان معترف بودند اما ..........
مارال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
3
وزارت علوم نياز به توجه بيشتري داره، در دانشگاه ها بايد عدالت برقرار شه....
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها