بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۰۰۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
اخیرا تلاش‌هایی از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشور به منظور برقراری ارتباط تلفنی و دیدار با شخصیت ها و چهره های شاخص جریان رقیب، یعنی اصلاح طلبی صورت گرفته است.
تدبیر24: انتشار این خبر دقیقا یکماه بعد از حضور احمدی نژاد در حرم مطهر حضرت امام(ره) و دیدار دو ساعته وی با سید حسن خمینی، گمانه زنی ها را در مورد دلایل تحرکات سیاسی وی بیش از پیش حساس کرده است.
اخیرا اخبار بسیاری در مورد تلاش نزدیکان احمدی نژاد برای مقدمه چینی دیدار  وی با محمد خاتمی و ناطق نوری به گوش رسیده بود که این اخبار باعث شده تحلیلگران سیاست داخلی به چرایی این تلاش ها در شرایطی که زاویه و شکاف فکری بسیار گسترده ای میان او و محمد خاتمی و ناطق نوری وجود دارد بپردازند.
 تقریبا همگان در تحلیل‌های خود بر این باورند که این اقدام احمدی نژاد رابطه مستقیم با موضوع انتخابات در سال‌های آینده دارد و آن را یک تاکتیک انتخاباتی می دانند اما عده ای آنرا با انتخابات ریاست جمهوری سال 96 مرتبط دانسته و گروه دیگری تحرکات اخیر احمدی نژاد را مرتبط با انتخابات مجلس در سال آینده می دانند.
در همین رابطه رسولی، عضو بنیاد باران در واکنش به تلاش دفتر احمدی نژاد برای تماس با دفتر سید محمد خاتمی می گوید: جریان سیاسی اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های شاخص این جریان همچون سید محمد خاتمی، عارف و... هوشمندتر از آنند که بازیگر چنین کارگردانی شوند و هیچگاه تلاش‌های احمدی‌نژاد در زمینه جلب نظر جریان اصلاح طلب به سوی خود به سرانجام نخواهد رسید و شاید طیف های کوچک، بی نام و نشان و مدعی این جریان سیاسی جذب عناصری با جاذبه‌های مالی- انتخاباتی احمدی‌نژاد شوند اما استراتژی همگرایی وی با اصلاح طلبان یک سرنوشت منتهی به شکست است.
از طرفی برخی دیگر از تحلیلگران، این رفتار احمدی نژاد را با تحرکات سیاسی احمدی نژاد در سال 78 مقایسه می کنند آنجایی احمدی نژاد در انتخابات مجلس، رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی در محله نارمک تهران شد و در شرایطی که در انتخابات مجلس تهران موفق به ورود به مجلس نشده بود چند سال بعد با فاصله گرفتن از آیت الله هاشمی خود را در نقش منتقد آیت الله هاشمی نشان داد و در نهایت در سال 84 به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، رقیب انتخاباتی آیت الله هاشمی شده و رئیس جمهور شد.
گروهی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند این اقدام احمدی نژاد حربه و تاکتیک جدید از سوی اوست تا با این طریق اصولگرایانی را که پروژه عبور از احمدی نژاد را کلید زدند تحت فشار قرار دهد و به آنها به طور تلویحی اعلام کند، در صورتی که در انتخابات بعدی در کنار او و مهره های مورد نظر او نباشند احمدی نژاد به سمت اصلاح طلبان خواهد رفت.
البته این گروه این اقدام احمدی نژاد را اقدامی در جهت جلب نظر طرفداران دوره اول ریاست جمهوری خود قلمداد می کنند به گونه ای که معتقدند احمدی نژاد با این کار علاوه بر اینکه می خواهد از پایگاه و تمکن مالی اصولگرایان در انتخابات آتی استفاده کند بلکه در صدد است یاران خود را با تهدید به اینکه به سمت اصلاح طلبان خواهد رفت به راحتی از سد شورای نگهبان عبور دهد.
تمامی این گمانه زنی ها در حالی مطرح می شود که گروه دیگری بر این باورند که این اقدام احمدی نژاد به نوعی یک معامله سیاسی است و احمدی نژاد با این اقدام می خواهد با اصلاح طلبان وارد یک بازی سیاسی شود و در قبال حمایت اصلاح طلبان از وی و کاندیداهای مورد نظرش بخشی از خواسته‌های آنها را مطالبه کند.
هر چند رسولی معتقد است احمدی نژاد با برخی از چهره‌های سیاسی اصلاح طلبان تماس گرفته و درخواست کرده تا آنها در لیست انتخاباتی وی قرار بگیرد و این موضوع نیز گمانه زنی ‌هایی را درمورد اهداف احمدی نژاد مبنی بر ایجاد تفرقه بین اصلاح طلبان و اعتدال گرایان بوجود آورده اما بنابر گفته رسولی اصلاح طلبان هوشمند تر از آنند که بازیگز چنین کارگردانی شوند.
 تا اینجا، تمامی اخبار حاکی از حرکت جریان احمدی نژاد برای نزدیک شدن به اصلاح طلبان بوده است اما در جبهه دیگر، او به دنبال چتری فراتر از این حرف هاست. جلسات متعدد ولنجک بین نزدیکان احمدی نژاد و همینطور جلسات هفتگی نزدیکترین افراد او در جامعه روحانیت به بهانه رسیدن به وحدت، نشان می دهد  احمدی نژاد، رای اصولگرایان سنتی را هم می خواهد و قرار است در همه زمین‌ها به بازی خود ادامه دهد.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲
نسرین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
7
1
سلام
چقدر شما ساده هستید محمود احمدی نزاد برای ریاست جمهوری هیچ احتیاجی به خاتمی وناطق وهاشمی ندارد او مردم را درد واقعا اومردمی بود به خاطر همین مردمی بودن وعدالت مهوری او هاشمی وخانواده اش مخالف او هستند اگر غیر از این بود چرا هاشمی مخالف احمدی نزاد هست
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
1
2
نسرین خانم شاید حرف شما در این جمله که برای ریس جمهوری احتیاجی به افرادی که نام بردی نباشدولی این را باید قبول کرد کسانی که قانون را تصویب کردند ومی توان نام آن را پیمان نامه خواندوهمه باید از پیمان نامه تبیعت کنند کسانی که در قدرت قراردارند به پیمان زیاد پایبند نیستند وهر کجا که بر خلاف پیمان عمل شود در نتیجه سقوط اخلاقی و انحطاط درجامعه به وجود خواهد آمد.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها