بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
امروز یک شنبه بیست و پنجم آبان 1393 هجری خورشیدی، بیست و دوم محرم 1436 هجری قمری، شانزدهم نوامبر 2014 میلادی است. 27 سال پیش در چنین روزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات ظفر 3 را با رمز«یا رسول الله» آغاز کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

25 آبان 1379
استاد محمدهادی امینی نجفی فرزند عالم بزرگ، علامه عبدالحسین امینی نجفی و صاحب آثاری مانند الشریف الرضی، کتاب سه جلدی معجم رجال الفکر و الادب فی النجف، اعلام نهج البلاغه و عترت در قرآن، درگذشت.

25 آبان 1377
علامه محمدتقی جعفری فیلسوف و اندیشمند بزرگ و از چهره های ماندگار تاریخ حکمت دینی جهان اسلام درگذشت، در آثار وی استدلال های انسان شناسی بیشتر جلب توجه می کند.

25 آبان 1366
عملیات نامنظم ظفر 3 به وسیله ی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور انهدام مراکز نظامی و تأسیسات اقتصادی دشمن در عمق جبهه شمالی طرح ریزی و اجرا شد، این عملیات در منطقه عملیاتی «دربندیخان» واقع در جنوب استان «سلیمانیه» و بخش «سنگاو» از استان کرکوک با رمز «یا رسول الله» به مرحله اجرا درآمد.

25 آبان 1356
دانشجویان ایرانی تظاهرات گسترده ای را علیه محمدرضا پهلوی، همزمان با مراسم سخنرانی او و کارتر رییس جمهوری آمریکا برپا کردند، در جریان این تظاهرات، پلیس آمریکا از گاز اشک آور استفاده کرد، به طوری که در هنگام سخنرانی از چشمان شاه و کارتر اشک جاری شد.

25 آبان 1343
قرارداد خرید پنج هزار تن ذرت از آمریکا به امضا رسید.

25 آبان 1342
لئونید برژنف دبیر کل حزب کمونیست شوروی در صدر هیاتی وارد تهران شد.

25 آبان 1334
حسین علاء نخست وزیر وقت به وسیله ی علی ذوالقدر یکی از اعضای فداییان اسلام مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد.

25 آبان 1300
مجمع کمیسرهای هوایی جهان از سفارت آمریکا در ایران خواسته بود، یک تن را به عنوان نماینده از ایران معرفی نمایند تا مجمع با وی وارد مکاتبه شده و در صورت نتیجه بخش بودن گفتگوها، او را به عنوان کمیسر خود در ایران تعیین کند.

25 آبان 1299
دولت انگلیس در یادداشتی خواستار تصویب و اجرای قرارداد 1919 در مجلس ایران شد.

25 آبان 1293
ستارخان مشهور به سردار ملی و از مبارزان مشروطه خواه در تهران درگذشت.

25 آبان 1285
وثوق الدوله به ریاست کمیسیون نظارت بر دخل و خرج بودجه انتخاب شد، وی همزمان مقام نایب رییسی دوره ی اول مجلس مشروطه را نیز بر عهده داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها