بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۰۴۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
تدبیر24: نوروزی - بيش از پنج ماه از سوختن انبار صندوق بازنشستگي شركت نفت در اصفهان مي گذرد و تاكنون هيچ اقدامي براي پيگيري دليل اين حادثه هم صورت نگرفته است.

دلیگانی، نماینده شاهین شهر اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص جزئیات این حادثه گفت: آنچه که مسلم است این است که آتش سوزی از انباری که تعطیل بوده شروع شده است. سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی وزارت نفت بوده و کار تولید و پرکردن روغن اتومبیل را برعهده دارد، خسارتی که به این مجموعه وارد شده، از ۱۰۰ میلیارد تا ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که در این رابطه گروه‌هایی از شرکت نفت در محل حاضر شده و به بررسی میزان خسارت دستگاه‌ها و همچنین برآورد خسارت مالی پرداخته‌اند.

ساعت ۴ صبح روز ۷ خرداد سال 1393 آتش زبانه كشيد ، دو ساعت و نیم تاخیر و در ساعت ۶:۳۰ به عوامل امدادی و هلال احمر اطلاع داده شد. امااین سرآغاز ماجرا نبود؛ در اين حادثه با وجود اینکه آتش در‌‌ همان دقیقه‌های ابتدایی مهار شد، اما در بعدازظهر‌‌ همان روز مجددا این حریق زبانه کشید و دوباره باعث ايجاد خسارت شد. جالب است كه تاکنون بررسی‌ها مشخص نکرده که علت اصلی این حریق چه بوده است. با توجه به ميزان خسارات پيش بيني شده اوليه اين ماجرا باعث تعجب است كه چنين پرونده اي مورد بررسي هخاي كارشناسانه قرار نگرفته است.

متاسفانه همه دستگاه های نظارتی در خصوص این موضوع بسیار مهم، بسیار سهل انگاری کردند، حتی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که انتظار می رفت، حساسیت لازم را در این خصوص داشته باشد، این حساسیت را به خرج نداد. علیرغم پيگيري نماینده شاهين شهر مبني بر تقاضای اعزام هیاتی جهت بررسی این امر عملی نشد.

مرد سايه اي

طبيعتا در شرکتی که ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است، بايد پيگير هاي متنوع و متعددي داشته باشد. حداقل اين كه رياست اين مجموع نباید به راحتی از کنار موضوع بگذرد. اما اينكه چه دست هایی پشت پرده بوده؟ چه شرکت هایی؟ چه مجموعه هایی با تعطیل شدن خط تولیدی این شرکت سود فراوانی عایدشان می شود؟ آیا شرکت های خارجی هستند که در امارات و دیگر نقاط مستقر هستند؟ یا شرکت های داخلی، کدامیک نفع می بردند؟ کدام یک منافع شان در انهدام این دو خط تولید شرکت نفت سپاهان بوده است. این نکاتی است که متاسفانه در هاله ای از ابهام دارد و کم کم مشمول گذر زمان می شود.

خوب است نگاهي به نحوه انتصاب بحرینی كه از نزدیکان مرتضوی مدیرعامل سابق تامین اجتماعی، به عنوان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، بيندازيم كه انتصاب ايشان با انتقادهای مختلفی ازسوی برخی مدیران و برخی نمایندگان مجلس صورت گرفته و خبرهای موثق از وزارت نفت نیز حاکی از آن است که مسوولان این وزارتخانه اعلام کرده اند که وی سرپرست موقت شرکت نفت سپاهان است و چون عضو هیات مدیره بوده به صورت موقت به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است و به زودی مدیرعامل جدید منصوب خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت و گو با سایت خبری نفت ما اعلام کرده است که انتصاب بحرینی موقت است چرا که او سابقه روشنی در صنعت نفت ندارد و وزیر نفت نیز با انتخاب او به عنوان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان موافق نیست.
شرکت نفت سپاهان تولیدکننده و بزرگترین صادرکننده فرآورده های روغنی در خاورمیانه محسوب می شود که دارای پالایشگاهی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰هزار تن روغن پایه و حدود ۷۰۰هزار تن انواع فرآورده های روانکاری و محصولات جانبی در سال است.

سوال اينجاست با توجه به گذشت بيش از شش ماه از حادثه اتش سوزي در پالايشگاه نفت سپاهان و پيگيري هاي نماينده حوزه شاهين شهر هنوز هيچ تيم بررسي و ارائه گزارش حادثه اعزام نشده است؟

سوال بعدي اينجاست كه با توجه به گذشت يك سال از حضور دكتر روحاني هنوز حيات خلوت دولت قبل در كانون بازنشستگان صنعت نفت كه از دوستان نزديك اقاي مرتضوي هستند و ميلياردها تومن از سرمايه اين نظام را در صنعت نفت در اختيار دارند و هيچ عكس العملي از دولت ديده نمي شود؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
2
متاسفانه از اقای زنگنه بعید است که اجازه می دهد تا افراد نزدیک به ...و ..معاون ..سابق که هیچ گونه سابقه مدیریبت روشنی ندارند در این گونه شرکتها انهم در دولت تدبیر پست بگیرند کسانی که در دولت قبل می گفتند از سطح معاون مدیر کل به بالا نباید از دولت قب باشند چگونه لابای می کنند و تغییر 180 درجهای می دهند تا پست بگیرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
1
احسنت به مهندس زنگنه که کل هیات مدیره و مدیر عامل را تغییر داد ؛
اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نفت سپاهان به زودی معرفی می شوند
۱۲:۵۶گروه اقتصادی - جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت نفت سپاهان در تاریخ 27 آبان 93 برای «انتخاب اعضای هیئت مدیره» برگزار شد و با توجه به مصوبات مجمع، پنج عضو حقوقی به‌ عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره به مدت 2 سال انتخاب شدند.





به گزارش سیستم کدال سازمان بورس اوراق بهادار تهران، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت - شرکت راهبران جوان آرمان - شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا - شرکت فاوا نفت صبا کیش - و شرکت خدمات پشتیبانی صبا نفت – به عنوان اعضای حقوقی هیئت مدیره شرکت نفت سپاهان انتخاب شدند.

براساس قانون، این اعضای حقوقی، نمایندگان خود را برای عضویت در هیئت مدیره معرفی خواهند کرد و مدیرعامل و اعضای حقیقی جدید هیات مدیره را معرفی می کنند. احتمال دارد که اعضای حقیقی هیئت مدیره با تغییراتی مواجه شود.

درتاریخ 25 آذر 92، اعضای هیئت مدیره براساس صورت های مالی منتهی به 31 شهریور 92 آقایان شیخانی نماینده شرکت خدمات بازرگانی سهند نفتیران، موثقی نیا نماینده شرکت هواپیمایی نفت ایران، کره بند بوشهری نماینده شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، حسینخانی نماینده شرکت عملیات اکتشاف نفت و ریاحی پور نماینده شرکت پالایش نفت جی بوده اند.
براین اساس، در ترکیب جدید اعضای حقوقی هیئت مدیره،‌ شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، به عنوان سهامدار اصلی تغییر نکرده و چهار عضو حقوقی دیگر نسبت به سال گذشته تغییر کرده اند.
حراست نفت سپاهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
2
0
با سلام
در خصوص خبر مزبور به اطلاع می رسانیم این تفسیر به کل دروغ و بر اساس انتشار شایعه از طرف برخی افراد که در حال حاضر شناسایی شده اند می باشد که متاسفانه برخی سایت های خبری از جمله شما بدون بررسی اقدام به باز نشر ان نموده اند . برای آشنایی با اصل مطلب شما را به سایت زیر ارجاع می دهیم
http://isfahanpress.ir/fa/news/5435
لازم بذکر است مراجع ذی صلاح در حال رسیدگی به جرائم افراد مربوطه می باشند و سایت های که اقدام به باز نشر نموده اند به دادگاه رسید جرائم خبری و اینترنتی معرفی شده اند . لذا از آن سایت خبری درخواست می گردد نسب به اصلاح و حذف خبر اقدام مقتضی را انجام دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
1
1
من نمیدونم شما چقدر نفوذ دارید و قدرتتون چقدره، نمیخوامم بگم فلانی خوب بوده و فلانی بد بوده. ولی تورو خدا یه گزارش از وضعیت فعلی نفت سپاهان بگیرید و به گوش مسئولین برسونید. واقعا نفت سپاهان با اون عظمت....
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها