بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
رئیس دانشگاه شیراز با تاکید برضرورت تععین تکلیف هرچه سریعتر وزیر علوم:
سرعت شتابان تحولات علمی در دنیا ایجاب می‌کند که جامعه علمی کشور با دلگرمی، آرامش و افقی روشن با تلاش مستمر و مضاعف، موجب تحقق اهداف بلند نظام و سند چشم انداز شود.
تدبیر24: رئیس دانشگاه شیراز بر ضرورت تعیین هرچه سریع‌تر وزیر علوم تاکید کرد.
دکتر مجید ارشاد ظهر امروز، دوشنبه، با بیان اینکه رشد و توسعه علمی هر کشور در دنیای امروز وابسته به اندیشه‌های نخبگان آن کشور است، اظهار داشت: این مهم در کشور جمهوری اسلامی ایران به عهده دو وزارتخانه بزرگ علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده است.
وی افزود: لزوم برنامه ریزی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، راهبردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات مجلس شورای اسلامی؛ از مهم‌ترین وظایفی است که وزارت علوم به عهده دارد.
رئیس دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: در زمانی که برنامه ریزی بودجه برای سال آینده در حال اقدام و ارسال به مجلس است و برنامه ریزی برای برنامه ششم توسعه آغاز شده و در حال تکمیل است، لازم است نمایندگان محترم مجلس با نگاه به منافع ملی و برای جلوگیری از شکاف بین جامعه علمی و مجلس محترم هرچه سریع‌تر در تعیین وزیر اقدام کنند.
ارشاد گفت: نمایندگان مجلس، وزاری پیشنهادی و افراد دانشمند با سابقه اجرایی چندساله را که توسط رئیس محترم جمهور به مجلس معرفی می‌شوند؛ فارغ از نگاه‌های حزبی و تندروانه در جامعه که می‌تواند آفت وحدت ملی باشد مورد بررسی قرار دهند.
وی ادامه داد: سرعت شتابان تحولات علمی در دنیا ایجاب می‌کند که جامعه علمی کشور با دلگرمی، آرامش و افقی روشن با تلاش مستمر و مضاعف موجب تحقق اهداف بلند نظام و سند چشم انداز شود.
رئیس دانشگاه شیراز با تاکید برضرورت تعیین هرچه سریع‌تر وزیر علوم اظهار داشت: در این راستا، انتظار می‌رود بلاتکلیفی دانشگاه‌ها و آموزش عالی با همت بیشتر نمایندگان محترم هر چه سریع‌تر پایان داده شود تا دستیابی به مرجعیت علمی و فناروی مورد توجه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری - که به درستی کلید اقتدار، امنیت، پیشرفت و آبادانی کشور است- امکان پذیر شود.
ارشاد تاخیر در انتخاب وزیر علوم را معادل فرصت سوزی برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که گذشت زمان به سرعت فرصت‌ها را از بین می‌برد و بلاتکلیفی، تهدیدات فراوانی را به دنبال دارد.
وی با اشاره به شرکت گسترده گروه‌های مختلف مردم بویژه دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و خلق حماسه سیاسی، گفت: این حضور، امیدی را در دل دانشجویان، اساتید و نخبگان کشور ایجاد کرد تا با استفاده از فرصت تاریخی پیش آمده، با برنامه ریزی مدوّن، به دور از سلیقه‌های شخصی و تصمیمات غیر کار‌شناسانه و با استفاده از خرد جمعی و تقویت دستگاه‌های نظارتی و وسایل ارتباط جمعی، جلوی فساد‌ها، اشتباهات و اعمال نظرهای ناصحیح را بگیرند.
رئیس دانشگاه شیراز اظهار امیدواری کرد: نمایندگان محترم مردم، درخواست دانشگاهیان را مورد توجه قرار دهند و بیش از این وزارتخانه را در بلاتکلیفی نگذارند.
 ارشاد درخصوص فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم بیان داشت: آقای دکتر احمدی دانش آشتیانی، دانشمند، متدین، متعهد، ایثارگر و مدیری تحول طلب، توسعه گرا و توانمند است و با آموزش عالی کاملاً آشناست و سالیان طولانی منشأ خدمات ارزشمند و ثمربخشی بوده است.
وی در پایان سخنانش از انتظار جامعه علمی کشور پس از وقفه طولانی برای تعیین مقام وزارت سخن گفت و اظهار امیدواری کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، با درک واقعیت‌های جامعه امروزی و درجهت حفظ و تقویت وحدت ملی، با همدلی و همراهی، مسیر ترقی و تعالی کشور را با تعیین تکلیف یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها، هموار سازند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها