بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
مقایسه آلایندگی بنزین دولت احمدی نژاد با دولت روحانی+نمودار
رسانه‌های افراطی سعی دارند با مطرح کردن آلودگی روزهای اخیر که ناشی از سرمای هوا است، واقعیت آلایندگی تولید بنزین پتروشیمی را در فضای غبارآلود این ایام دفن کنند
تدبیر24:علیرضا داوری: افزایش آلودگی هوا در روزهای اخیر، هرچند تنفس را برای مردم و شهروندان دشوار کرد، به رسانه‌های افراطی جانی دوباره بخشید! اما آمارها از کاهش وجود بنزن به میزان پنج برابر و مواد آروماتیک به میزان دوبرابر در سوخت اصلاحی جدید پرده برمی‌دارد.

وضعیت نامناسب کیفیت هوا در روزهای اخیر در پی کاهش نسبی دما روی داده است و توجه بیش از پیش مسوولان محیط‌ زیست، بهداشت و نفت را می‌طلبد. اما در عین حال طی سال جاری، کاهش شدید روزهای آلوده (ناسالم) نسبت به سال‌های پیش نشان می‌دهد نقش اکتان‌افزای تولید پتروشیمی (موسوم به بنزین پتروشیمی) در آلودگی هوا غیرقابل انکار بوده است. رسانه‌های افراطی سعی دارند با مطرح کردن آلودگی روزهای اخیر که ناشی از سرمای هوا است، واقعیت آلایندگی تولید بنزین پتروشیمی (بنزین پیرولیز و زایلین) را در فضای غبارآلود این ایام دفن کنند.

آمارها نشان می‌دهد تا 20 مهرماه، تعداد روزهای سالم افزایش چشم‌گیری داشته‌اند. چنانکه در سال 93 نسبت به سال 90، تعداد روزهای سالم دوبرابر شده است. در عین حال، تعداد روزهای ناسالم نیز کاهش 60درصدی را نشان می‌دهند.

بخشی از این افزایش روزهای سالم، به دلیل کاهش بنزن موجود در سوخت است. در سال 91، بنزن موجود در بنزین شش برابر استاندارد کشور بود! این رقم در سال گذشته به نصف رسید و از امسال درصد بنزن کشور مطابق و حتی کمتر از استانداردهای ملی است که البته به نظر می‌رسد این استانداردها نیز باید بازنگری شوند.

تنها بنزن نیست که موجب آلودگی هوا می‌شود. بلکه واکنش بسیاری از موارد آروماتیک موجود در بنزین نیز در جو موجب بالا رفتن ذرات معلق می‌شود. در نمودار زیر کاهش درصد آروماتیک سوخت طی سال‌های اخیر آمده است. طی دو سال اخیر، درصد آروماتیک سوخت به کمتر از نصف رسیده است.


منبع: خرداد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها