بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
پاسخ جمعی از دانش آموزان سال چهارم دبیرستان مفید 2 به نامه منتشر شده علیه دانش آشتیانی:
در سال های اخیر اردوهای جهادی با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان همراه بوده و ادعای تعطیل شدن آن صحت ندارد/مراسم هفته شهدا باشکوه تر از هر سال برگزار شد و ادعای به سمت تعطیلی رفتن این برنامه به دور از واقعیت است

تدبیر24:جمعی از دانش آموزان سال چهارم دبیرستان مفید 2 طی ارسال بیانه ای به تدبیر24 نسبت به نامه منتشر شده از این مجتمع خطاب به رئیس قوه قانونگذاری ( اینجا ) واکنش نشان داد که شرح آن را در زیر آمده است :

باسمه تعالی

وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ ...

و بگو: «پروردگارا! مرا (در هر کار،) با صداقت وارد کن، و با صداقت خارج ساز ... ( بخشی از آیه 80 سوره اسراء )

ما جمعی از دانش آموزان سال چهارم دبیرستان مفید 2 بر آن شدیم تا توضیحاتی را در رابطه با نامه ای که روز 25 آبان به نام « جمعی از دانش آموختگان و دانش آموزان مجتمع آموزشی مفید» منتشر شد ( اینجا ) ، ارائه دهیم :

1. در آن نامه ادعا شده که برنامه های جهادی و هفته شهدا در مجموعه مفید در زمان مدیریت آقای دکتر دانش آشتیانی به مرز تعطیلی رسیده . این در حالی است که در سال گذشته مراسم هفته شهدا به سمت محتوایی تر شدن پیش رفت و با شرکت حداکثری دانش آموزان در برپایی این مراسم ، آگاهی ایشان نسبت به خصوصیات شهدا و نسبت به مسائل انقلاب و جنگ افزایش یافت . لازم به ذکر است که این مراسم باشکوه تر از هر سال برگزار شد و ادعای به سمت تعطیلی رفتن این برنامه به دور از واقعیت است .

2. مدرسه مفید از اولین مبتکران اردوهای جهادی بود . این مراسم نیز همچون هفته شهدا هر ساله در قالب چند گروه ( فارغ التحصیلان ، دانش آموزان و ... ) برگزار می شود . در سال های اخیر نیز این اردوها با حضور تعداد زیادی از دانش آموزان همراه بوده و ادعای تعطیل شدن آن صحت ندارد .

3. در نامه تصریح شده که مدیریت جناب آقای دکتر دانش مدیریتی غیرانقلابی بوده و فضای مدرسه فضایی غیرانقلابی است . ای کاش نویسندگان این نامه در دهه فجر در مدرسه حضور پیدا کنند و شاهد فضای مدرسه در آن روزها باشند . مراسم دهه فجر این سال ها به دور از فضای جناحی و سیاسی حاکم بر کشور باشکوه و با حضور اکثریت دانش آموزان برگزار شد . ادعای غیرانقلابی بودن مدرسه ادعایی نامنصفانه است که اساس و پایه آن مشخص نیست .

4. مدرسه مفید مفتخر است که به عنوان یکی از مدارس مذهبی در جامعه شناخته شده است . برپایی نمازهایی که با وجود اجباری نبودن شاهد حضور قریب به اتفاق دانش آموزان در آن هستیم ، برگزاری مراسم های مذهبی از جمله شب های قدر ، برگزاری دعای عرفه ، برگزاری مراسم دهه اول محرم و زیارت عاشورا و حضور معلم های دیندار و متدین و حضور خانواده های شهدا در میان کادر معلم ها و بسیاری از معلم هایی که فداکارانه در جنگ تحمیلی حضور داشتند ، سخنرانی های آنان در مراسم های گوناگون و در جلسات هفتگی که به منظور افزایش آگاهی دینی پایه گذاری شده از جمله نعمت هایی است که دانش آموزان در مفید از آن بهره مند می شوند .

فلذا ادعای تهی کردن مدرسه از معلم های متدین و دین دار و دور بودن مدرسه از فضای مذهبی و انقلابی ادعای به غایت خلاف واقع است که مطرح کنندگان آن باید پاسخگوی آن باشند .

و در آخر امیدواریم دیگر شاهد قربانی شدن اخلاق ، انصاف و صداقت در پیشگاه سیاست نباشیم . همچنین آرزوی موفقیت برای جناب آقای دکتر فخر الدین دانش آشتیانی و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران داریم .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها