بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
امروز چهارشنبه بیست وهشتم آبان 1393 هجری خورشیدی، بیست و پنجم محرم 1436 هجری قمری، نوزدهم نوامبر 2014 میلادی است. 27 سال پیش در چنین روزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات ظفر4 را با رمز «یا رسول الله» آغاز کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

28 آبان 1366
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معارضان کرد عراقی، عملیات نامنظم «ظفر4» را با رمز «یا رسول الله» در استان دهوک عراق به مرحله اجرا درآورد. این عملیات با از میان بردن تاسیسات نظامی و اقتصادی رژیم بعث عراق پایان یافت.

28 آبان 1357
تظاهرات مردم علیه رژیم پهلوی در شهرهای مختلف کشور با حمله ی صدها تن چماق به دست که از حمایت پلیس هم برخوردار بودند به درگیری منجر شد.

28 آبان 1353
نخستین قرارداد و موافقتنامه همکاری های انرژی اتمی ایران با فرانسه امضا شد. برپایه این قرارداد، ایران 2 راکتور اتمی مولد برق از فرانسه خریداری کرد.

28 آبان 1338
«فریزر ویلیکنز» به عنوان وزیر مختار سفارت آمریکا در تهران منصوب شد.

28 آبان 1330
محمد مصدق نخست وزیر وقت، با دعوت مصطفی نحاس پاشا نخست وزیر این کشور، در صدر هیاتی به مصر وارد شد. این سفر در داخل و خارج از کشور با مخالفت هایی همراه بود.

28 آبان 1326
ساد چیکف سفیر شوروی در تهران در نامه ای با لحن تند به ابراهیم حکیمی نخست وزیر درباره ی تصویب نشدن قرارداد نفتی در مجلس ایران اعتراض کرد.

28 آبان 1320
بخشنامه ی وزارتی درباره ی نحوه ی نگارش نامه های اداری و کاربرد اصطلاحات و کلمه ها صادر شد.

28 آبان 1308
حکم انتصاب مسیو دکرکر رییس اداره کل گمرکات به سمت خزانه داری کل ابلاغ شد. قبل از وی «والدر» رییس سابق بانک دولتی سوییس این مسوولیت را بر عهده داشت.

28 آبان 1303
پس از جلسه ی غیرعلنی بیست و چهارم آبان مجلس شورای ملی و ابراز نگرانی نمایندگان از گفتگوی رضاخان با مقام های انگلیسی درباره ی خوزستان، رضا خان با ارسال تلگرافی نوشت که از برپایی این جلسه بسیار متاثر و ناراحت شده است.

28 آبان 1303
ملک الشعرای بهار در جلسه ی مجلس شورای ملی از اینکه یکی از روزنامه ها مطلب دروغی را از جانب وی به چاپ رسانده، انتقاد کرد.

28 آبان 1300
برای رسیدگی به امور شیلات دریای خزر، نخستین جلسه ی کمیسیون رسیدگی به این موضوع با حضور نمایندگانی از ایران و روسیه تشکیل شد.

28 آبان 1300
روزنامه ی ستاره ایران که 2 ماه پیش توقیف شده بود، دوباره اجازه انتشار یافت.

28 آبان 1296
سلطان عبدالمجید میرزا مشهور به عین الدوله نخست وزیر احمدشاه قاجار، برای دومین بار کابینه ی خود را تشکیل داد.

28 آبان 1230
امیرکبیر در پی بدگویی های دشمنان داخلی و خارجی به دستور ناصرالدین شاه قاجار از مقام صدارت عزل و میرزا آقا خان نوری به این مقام برگزیده شد.

28 آبان 1204
دومین دوره ی جنگ های ایران و روسیه در دوره ی فتحعلی شاه قاجار، با تجاوز روس ها به مرزهای ایران آغاز شد و در منطقه های باکو، شکی و شروان نبرد سختی در گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها