بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
نخستین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی که توسط متخصصان وزارت دفاع تولید شده، امروز همزمان با افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش رونمایی شد.
تدبیر24: در این مراسم که با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد از چند فروند بالگرد تجاری، محیط بانی، آموزشی و توریستی دیگر و

همچنین پهپاد «ابابیل 3» رونمایی شد.

اولین بالگرد پیستونی چهار نفره ایرانی تولید شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران (پنها) جهت آموزش، گشت زنی، استفاده در حوادث و ماموریت های سازمان هلال احمر ساخته شده است. این بالگرد با شرایط اقلیمی ایران از لحاظ ارتفاع تا 14 هزار پا قابلیت پرواز داشته و بدنه این بالگرد از کامپوزیت و دارای 300 اسب بخار قدرت موتور است.

دیگر محصول رونمایی شده، «پهپاد ابابیل 3» دارای قابلیت شناسایی در تمامی حوزه های نظامی، تجاری و تحقیقاتی است. این پهپاد قابلیت پرواز تا ارتفاع 15 هزار پا را داشته و نیز می تواند با هشت ساعت مداومت پرواز در پروژه های تحقیقات نظامی و تجاری عمل کند.

رونمایی از پهپادهای تجاری در سه کلاس وزنی کوچک، متوسط و بالگردی از جمله برنامه های ویژه دومین روز برپایی این نمایشگاه است. همچنین رونمایی از سیمولاتور تولید داخل در سومین روز از برگزاری این دوره از نمایشگاه انجام می‌شود.

در افتتاحیه این نمایشگاه، علی اصغر مونسان، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سیدمهدی فرحی معاون وزیر دفاع، علیرضا جهانگیریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی، ستاری را همراهی می کردند.

هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری سازمان صنایع هوایی از 27 تا 30 آبان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها