بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۰۸۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
نوبخت
من هم این امید را دارم، فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد.
تدبیر24: سخنگوی دولت با اشاره به معرفی گزینه جدید دولت برای وزارت علوم گفت: اینکه فرهادی در دولت آقای خاتمی بوده و در دولت‌های مختلف سابقه و تجربه دارد، نقطه ضعف نیست، نقطه قوت است.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در نشست خبری با خبرنگاران به ایجاد سه هزار و ۴۰۰ پست سازمانی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد که به تصویب هیأت وزیران رسید. سخنگوی دولت تصریح کرد: بیش از ۶۸ شهرستان طی سال‌های گذشته به تقسیمات کشوری اضافه شد، نوع معاملات و حجم فعالیت‌هایی که نیاز به ثبت حقوقی دارد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید آنها را ثبت نماید، موجب شد که هیأت وزیران با این موضوع اعلام موافقت نماید.
نوبخت در ادامه سخنان خود به وزیر پیشنهادی علوم اشاره و اضافه کرد: امیدوارم وزیر پیشنهادی علوم نیز با رأی اعتماد گسترده نمایندگان مواجه شود و بتوانیم وزارتخانه‌ای که ماه‌ها بدون وزیر بوده و با سرپرست اداره می‌شده ثبات خود را پیدا کند. وی بر همین اساس به پایبندی آقای روحانی به قانون و نظر قانونگذاران اشاره و تصریح کرد: ممکن است از نظر ماهوی دیدگاه مجلس متفاوت با دولت باشد اما دولت از هر گونه ایجاد حاشیه به دور است به ویژه در روزهایی که در حال مذاکره با پنج قدرت بزرگ جهانی هستیم دولت جایز نمی‌داند به مسائل دیگری از جمله مواردی که در خصوص عدم تأیید نمایندگان مردم در چند مرحله نسبت به وزیر پیشنهادی رخ داد، حاشیه‌سازی نماید.
نوبخت در ادامه سخنان خود به بودجه سال ۹۴ اشاره و تصریح کرد: از روز یکشنبه کلیات لایحه بودجه را در هیأت وزیران رسیدگی کرده و به رأی می‌گذاریم. سخنگوی دولت با بیان اینکه در روز پنجشنبه و جمعه برای وزارتخانه‌ها یک ساعت به یک ساعت وقت گذاشته‌ایم تا آخرین جمع‌بندی خود را منعکس کنیم، افزود: در واقع می‌خواهیم بودجه را در هیأت وزیران کمترین توقف را داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه بودجه امسال را نیز به هنگام و در وقت قانونی خود به مجلس تقدیم می‌کنیم، یادآور شد: سعی کردیم که امسال گام‌های مناسبت‌تری برداریم؛ بودجه سال ۹۴ به روش عملیاتی تهیه شده و مبتنی بر عملکرد و نتیجه‌ای است که بودجه دارد.
نوبخت با تأکید بر اینکه قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم است، ‌افزود: این امر نیازمند آموزش همه دستگاه‌ها قبل از تهیه و تکمیل این لایحه است که بر این اساس دو هزار نفر ساعت آموزش توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها داده شد که موجب شد بودجه را بر اساسی که لازم است تهیه کنند. وی بر همین اساس به بیش از دو هزار و نهصد طرح ناتمام در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حداقل ۲۴۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امسال مصمم‌ایم این مبالغ محدود را تخصیص بهینه دهیم.
نوبخت در بخش دیگری از سخنانش درباره پیش‌بینی قیمت نفت در بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای بودجه سال آینده ۷۰ تا ۸۰ دلار است. ما ۸ سناریو تهیه کردیم و آثار انتخاب هر کدام را در نظر گرفتیم؛ بر این اساس رشد اقتصادی در سال آینده بین ۲.۵ تا ۳ درصد خواهد بود.
نوبخت همچنین با تأکید بر اینکه امسال کسری بودجه نداریم، تصریح کرد: بعضی‌ها عدم تحقق منابع پیش‌بینی شده را به حساب کسری بودجه می‌آورند در حالی که این کسری بودجه نیست. نوبخت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت نان نیز خاطرنشان کرد: قیمت نان در دست بررسی است؛ ما در سال جاری هر کیلو گندم را هزار و ۵۰ تومان از کشاورزان خریداری کرده و ۴۶۵ تومان به نانوا می فروشیم. یعنی حدود ۶۸۵ تومان به ازای هر کیلو گندم یارانه پرداخت می‌کنیم و نانواها بر اساس همین نان خود را عرضه می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه ما ۷۰ هزار نانوا داریم که متأسفانه اعلام نارضایتی دارند، افزود: نانواها می‌گویند که قیمت سوخت و کارگر گران شده است و ما ضرر می‌کنیم و در واقع جبران آن را با بی‌کیفیتی و یا کوچک شدن نان انجام می‌دهند. البته ناظران ما حضور دارند و برخورد می‌کنند اما نانواها نیز معتقدند که باید کار درست صورت گرفته و بر اساس واقعیت‌ها تنظیم صورت گیرد. وی با اشاره به برخی تغییر قیمت‌ها در استان‌ها یادآور شد: در مصوبه هیأت وزیران تأکید کردیم که همه استانداران این مسئله را بررسی کنند و معاونت اجرایی نیز کارگروهی را در این زمینه تشکیل داد.
نوبخت با اشاره به مصرف‌کنندگان، کشاورزان و نانواها که در این موضوع دخیل هستند، یادآور شد: ما علاقمندیم که نان ارزان باشد و در واقع باید این مسئله نیز مورد توجه قرار گیرد که نان در سطح ملی و استانی با کیفیت بالا و کمیت مناسب صورت گیرد. نوبخت با بیان اینکه نان گران نشده و دولت دنبال نان ارزان و باکیفیت است، گفت: تلاش ما این است این معادله را استانداران در استان‌ها این مسئله را مدیریت کنند؛ دولت همچنان در هر حالتی پرداخت یارانه خود را ادامه خواهد داد تا نان با کیفیت به دست مردم برسد.
وی در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد فرهادی به عنوان وزیر علوم و حضور وی در دولت اصلاحات، یادآور شد: این که آقای فرهادی در دولت آقای خاتمی و در دولت‌های مختلف سابقه و تجربه دارد نقطه ضعف نیست، ‌نقطه قوت است؛ شخصیت‌های متعددی در دولت‌های مختلف حضور داشته‌اند و اکنون نیز در دولت و در مجلس چنین افرادی حضور دارند. سخنگوی دولت بر همین اساس به آقای سعیدی‌کیا اشاره کرد که در چند دولت به عنوان وزیر حضور داشته است؛ نمایندگان ملت به چنین فردی که سال‌ها در دولت‌های مختلف سابقه داشته رأی دهند و به این فرد متعهد که کار بزرگی را در کشور بر عهده خواهد گرفت استقبال نماید.
نوبخت گفت: ما به قانون احترام می‌گذاریم و با هیچ کسی و هیچ ارگانی لجبازی نمی‌کنیم. نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما برنامه‌ای برای اینکه در سوم آذر جشن هسته‌ای برگزار کنید دارید، گفت:‌ من هم این امید را دارم، فرزندان این مملکت صادقانه تلاش دارند تحریم‌های ظالمانه را از دوش مردم خوبمان بردارند و مردم و رهبری راضی باشد.

وی گفت: ما بعد از سال‌ها مقاومت توانستیم به پیروزی دست یابیم. اگر اتفاقی بیفتد خود مردم شادمانی‌شان را منعکس می‌کنند. ما بدون خوشبینی بی‌جهت و بدبینی بی‌دلیل تلاش کنیم برای سوم آذر خود را آماده نماییم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
1
3
با این خودباوری!!! که شماها دارید تا سال 96 هم اتفاقی نمی افته
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
با این اوضاع، مجبوریم سال96 اشتباه92 را اصلاح کنیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها