بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
نایب رییس مجلس
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و توسعه اقتصادی با رفع تحریم ها و پول نفت بوجود نمی آید.
تدبیر24: حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد عصر چهارشنبه در همایش حماسه و ایثار در گلستان شهدای اصفهان بیان کرد: رشد اقتصادی و توسعه با تولید، کار، اقتصاد دانش بنیان، قطع وابستگی به نفت، انتخاب مدیران شایسته و شایسته سالاری به وجود می آید.
وی افزود: چنگ زدن به پول نفت مرگ اقتصاد و سیاست بوده است.
ابوترابی فرد در مورد مذاکرات هسته ای گفت: اگر توافقی صورت نگیرد، در کوتاه مدت شرایط تغییر نمی کند ولی در بلند مدت باعث تغییرات مثبت در بخش های مختلف می شود زیرا مجبور خواهیم شد درست قدم برداریم.
وی با بیان اینکه ما به انضباط مالی عادت نکرده ایم، افزود: تحریم ها راه را برای انضباط مالی باز و هموار می کند، اگر توافق 1+5 با جمهوری اسلامی نهایی شود در برنامه اقتصادی هیچ تغییر مثبتی اتفاق نمی افتد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم ها نیز برداشته شود در نقشه راه اقتصاد کشور تحول مثبتی رخ نمی دهد.
وی اقتصاد مقاومتی را راه حل مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باعث می شود که ظرف مدت پنج سال تحول اقتصادی ایجاد شود و در ربع قرن به قدرت اقتصادی منطقه و خاورمیانه تبدیل خواهیم شد.
ابوترابی فرد در ادامه به عملیات محرم سال 61 و تشییع پیکرهای پاک 370 شهید استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: اگر آن صلابت و ایستادگی نبود دفاع مقدس هم پیروز نمی شد.
وی جایگاه تشییع پیکرهای پاک آن شهدا را از خود عملیات محرم 61 بالاتر عنوان کرد و گفت: تشییع پیکر پاک شهدا، دفاع مقدسی از سوی مردم بود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره نقش مردم اصفهان در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: مردم اصفهان از مهمترین ارکان انقلاب و تکیه گاه نظام هستند و در این راه حماسه ها آفریدند.
وی با اشاره به قدرت نیروهای مسلح ایران اظهار کرد: در حال حاضر نظام سلطه هزینه تعرض به آسمان، زمین و دریای نظام اسلامی را نمی تواند محاسبه کند.
ابوترابی فرد گفت: نظام اسلامی ایران بر اصول و کلید واژه هایی همانند خانواده معظم شهدا، انسجام ملت، وحدت ملی و اراده ملت، عمق حضور اندیشه انقلاب در دنیای اسلام، نیروهای مسلح مقتدر و توانمند متکی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها