بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
یک مقام آژانس مبارزه با تروریسم اندونزی روز پنجشنبه از فعالیت دستکم 300 اندونزیایی با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه خبر داد.
تدبیر24: 'واوان پوروانتو' یک مقام آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی اعلام کرد گروه تروریستی داعش با تزریق پول مردان اندونزیایی بین سنین 17 و 25 سال را به استخدام خود در آورده و از مسیر کوالالامپور و سنگاپور به سوریه منتقل کرده است.

وی در یک همایش در دانشگاه ایالتی 'ملنگ' در شرق جاوا، گفت که حدود 300 اندونزیایی با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند که آخرین گروه از منطقه 'لامونگان' در جاوا شرقی به تروریست ها پیوسته اند.

گفته می شود منطقه جاوا شرقی اندونزی بهترین محل برای رشد و توسعه داعش و آموزه های این گروه تندرو در اندونزی است.

'علی فوزی' یکی از تروریست های سابق اندونزیایی که پیشتر در بحران های مختلف خاورمیانه تحت عضویت گروه های تروریستی فعالیت داشته است، تاکید دارد خط فکری مردم این منطقه اندونزی دارای لایه های پنهان است و مردم همواره آماده حضور در مناطق بحران زده هستند.

مقام آژانس مبارزه با تروریسم اندونزی در ادامه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش برای استخدام و آموزش ویژه نظامی هر اندونزیایی و اعزام به سوریه یکهزار و 500 دلار هزینه می کند.

وی شستشوی مغزی این افراد فریب خورده به وسیله برخی مذهبیون افراطی تحت تاثیر وهابیت را در جذب آن ها موثر دانست.

'واوان پوروانتو' با تاکید بر مراقبت از دانشجویان دانشگاه ها برای ممانعت از پیوستن آن ها به تروریست های داعش، گفت که پیوستن اندونزیایی ها به این گروه تروریستی رو به افزایش است و باید در بین دانش آموز و دانشجویان در خصوص جنایات داعش روشنگری شود.

'ارلیندا' دبیر کل کمیسیون حفاظت از کودکان اندونزی نیز پیش از این گفته بود تروریست ها طیف گسترده ای از دانش آموزان این کشور را برای جذب در گروه تروریستی داعش مدنظر قرار داده اند.

مقامات بلندپایه و سیاستمداران پیش از این اعلام کرده بودند تروریست های داعش در تلاش برای شستشوی مغزی کودکان و نوجوانان در مدارس ابتدایی و متوسطه و مدارس شبانه روزی اسلامی و کودکان خیابانی هستند.

نظرسنجی سال گذشته تشکل غیردولتی 'آینده خوب' در اندونزی نشان می دهد 74.4 از جوانان این کشور اعلام کرده اند تمایل دارند به گروه های افراطی کمک مالی کنند . 30 درصد نیز به این گروه های افراطی کمک کرده اند.

کارشناسان معتقدند گروه های فعال تندرو و افراطی در اندونزی مانند مجاهدین در لامپونگ، 'ان.آی.آی' در کالیمانتان، مجاهدین شرقی اندونزی در 'پوسو' واقع در سولاواسی مرکزی، گروه 'ولید' در 'آمبون' و گروه هایی به رهبری 'ابو عمر' و 'باو روبان' مستعد حمایت از تروریست های داعش هستند.

منبع: تارنمای روزنامه 'جاکارتا گلوب'
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها