بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

تدبیر24:پیام فیض/سردبیر پایگاه خبری گذارنیوز - بر اساس مباحث جدید فلسفه ی تحلیلی زبان، ارتباط زبانی وقتی به وجود می آید که کنش گفتاری در فرآیند مذاکره میان گوینده و شنونده جریان یافته باشد. ساختار زبان به گونه ای است که استقلال و مسئولیت را برایمان تثبیت میکند.نخستین جمله بدون شک گرایش مارا به تفاهم نشان میدهد.این فرآیند با تکیه بر نیروی استدلال بهتر یا نیروی قوی تر به عنوان ضابطه ای موقتی که قدرت فهم و هنجارهای سخن را دربرندارد،در چارچوب پراگماتیک همگانی قرار میگیرد.یعنی همین که به مکالمه ای وارد میشویم یعنی می پذیریم که امکان توافق نظر وجود دارد.هتل کوبورگ وین میزبان دهمین دور مذاکرات هسته ای است. مذاکراتی که بر اساس طرح اقدام مشترک به ایستگاه آخر رسیده است. ایستگاه آخر به معنی پایان مهلت یکساله ذکر شده در توافق نامه هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 است.آب و هوای این روزهای وین ابری است،ابری که نمی توان تشخیص داد که در پس آن چه چیز نهفته است.به نظر میرسد آنچه در این مذاکرات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است میزان غنی سازی ایران و جزییات این مرحله از تولید سوخت هسته ای و برنامه بلند مدت تهران در این زمینه، چگونگی لغو تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران اعم از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و به ویژه کنگره و نیز مدت زمان توافق است که از گره های بزرگ توافق هسته ای است. هر دو طرف بعد از نه دور مذاکره ،آخرین چانه زنی ها را به گونه ای پیش میبرند که فقط صحبت از تصمیم های سخت در میان است. به نظر میرسد آنچه مانع توافق در وین است حول 2محور قرارمی گیرد.اولین عاملی که می تواند توافق را تحت تاثیر قرار دهد فشار رقبای سیاسی داخلی است. قطعا آنها به هیچ عنوان نمی خواهند که چنین موفقیت بزرگی توسط رقیبشان حاصل شود.عموما این رقبا از طیف های تندرو در تهران و واشنگتون هستند.اما عامل دوم زیاده خواهی طرف غربی به ویژه آمریکا است.بعد از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات کنگره این احتمال قوت گرفت تا جایی که طرح وتو کردن توافق توسط کنگره آمریکا مطرح شده است.اما پتاسیل رسیدن به توافق جامع را میتوان در چهار محور ارزیابی کرد.محور اول کاترین اشتون است که میخواهد با نتیجه رساندن این مذاکرات در آخرین ماموریت،خود را دیپلماتی کاردان معرفی کند.محور دوم جدیت تیم مذاکره کننده ایرانی است چرا که با این پیروزی می تواند طیف دولت را یکه تازه عرصه سیاست داخلی برای انتخابات مجلس آینده بشناساند.محور سوم حضور حسین فریدون در وین است زیرا این امر نشانده دهنده عزم جدی روحانی برای پیروزی همه جانبه بر رقبای خارجی و داخلی خود محسوب میشود به قول واعظ "او چشم و گوش رئیس جمهور ایران است" .محور چهارم مواضع اعضای 5+1 خصوصا روسیه و آلمان است که در مصاحبه های اخیر خود راه را برای رسیدن به توافق هسته ای تنها نیم گام توصیف کردند.به هر ترتیب خوشبین بودن هر دو طرف مذاکره کننده نشان دهنده آن است که به احتمال قوی راند آخر بدون وقت اضافه به پایان میرسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
1
ظریف صورتش رو میبرد جلو میگه کری بادمجانی که در وین قبلی کاشتی کم بود یکی دیگه این ور صورتم بکار قربونت برم، شاید مردم ما ... شن در انتخابات مجلس بعد از باج دادن به شما بهمون رای بدن.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها