بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
دانیل دیلان بومر در دی ولت نوشت: تنها سکوتی پر تنش بر وین حاکم است. آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران روز سه شنبه آغاز شد و هنوز مشخص نیست که این مذاکرات در روز دوشنبه چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت. به هر حال سیاستمداران از حواشی این مذاکرات توضیح می دهند. اما فشار سیاسی بر روند مذاکرات هسته ای از جانب دولت ایران و همچنین از طرف ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین و حتی آلمان در فضای مذاکرات افزایش پیدا می کند.
تدبیر24: دولت آمریکا امید دارد با پیدا کردن راه حلی برای این نزاع چندین ساله به یک همکاری جدید با ایران دست یابد. اما محافظه کاران در تهران به هیچ طریقی به دنبال عادی سازی روابط با غرب نیستند. از سوی دیگر برخی تندروها در واشینگتن نیز ادعا می کنند،معامله هسته ای مورد نظر کاخ سفید با ایران بیش از حد سخاوتمندانه است.

اد رویس رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا اظهار کرد: " ما همچنان به دنبال گزارشاتی مبنی بر تلاش ایران برای حفظ زیرساخت های هسته ای خود هستیم". الیوت انگل نماینده دمکرات ها هم اضافه کرد که هنوز نگران است که ایران در مورد فعالیت های هسته ای خود در گذشته به آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح ندهد.

مشکل اینجاست:پافشاری تهران بر حفظ تعداد زیادی سانتریفوژ با حفظ گزینه افزایش تعداد سانتریفوژها در سال های آینده.

جان بولتون سفیر سابق آمریکا ادعا می کند، اگر آمریکا گمان می کند می تواند ایران را از توسعه برنامه های هسته ای اش منصرف کند، دچار وهم خطرناکی شده است. ایران برای برنامه ها و زیرساخت هسته ای اش سرمایه گذاری های کلانی انجام داده و از سوی دیگر فعالیت های هسته ای ایران نمادی از غرور ملی به شمار می رود.

در چنین شرایطی آمریکا در بهترین حالت تنها می تواند به دنبال محدود کردن بخشی از برنامه های هسته ای ایران آن هم برای بازه زمانی مشخص باشد و ادعای توقف برنامه های هسته ای ایران بیشتر یک رویا و توهم است تا یک واقعیت.

منبع: دی ولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها