بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
مدیر عامل بیمارستان نیکان در ادامه به تغییر تعرفه های پزشکی اشاره کرد و گفت: موضوع تعرفه ها، پاشنه آشیل بخش درمان کشور بود که متاسفانه به دلیل حساسیت های خاص آن تا کنون کسی جرات ورود به آن را نداشت.
تدبیر24: مراسم رسمی بهره برداری از مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه MRI خاورمیانه با حضور جمعی از پزشکان، مدیران، هنرمندان و روزنامه نگاران در بیمارستان نیكان برگزار شد.

دکتر سیروس تابش مدیر عامل بیمارستان نیکان در این مراسم اعلام کرد: هدف از راه اندازی این مرکز ارایه خدمات درمانی بهتر و با کیفیت تر به بیماران می باشد.

مشخصات دستگاه

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ،انجام MRCV جهت تشخیص بیماری های قلبی و عروقی (CAD،نارسایی قلبی ،بیماری های مادرزادی و دریچه ای قلب و بیماری های عضلانی قلب) است.

وی افزود: این دستگاه علاوه بر قابلیت انجام MRI قلب،در سایر عكس برداری ها نظیر(سرو گردن،پروستات،شكم و مغز) بدون محدودیت كانال، دارای بالاترین كیفیت و سرعت است.

وی گفت: برای راه اندازی این دستگاه که ساخت کمپانی فیلیپس است یک میلیون و 700 هزار یورو هزینه ارزی و 10 میلیارد ریال نیز سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته است.

به گفته دکتر تابش مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه MRI خاورمیانه برای نخستین بار در کشور در این بیمارستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است. او یادآور شد: با بهره برداری از این مرکز بطور معمول روزانه قادر به ارایه خدمات به 60 نفر از مراجعان خواهیم بود.

ترویج مهربانی و سلامت

مدیر عامل بیمارستان نیکان در ادامه این مراسم اعلام کرد: راه اندازی این مرکز طی 3 ماه نتیجه مشارکت ، همدلی و انجام یک کار تیمی موفق بود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما در این بیمارستان کاستن از مشکلات بیماران و خانواده هایشان است لذا سعی می کنیم ضمن ارایه خدمات مطلوب به مراجعان برای ترویج مهربانی و سلامت در جامعه نیز تلاش کنیم.

راه اندازی بخش دیپلماتیک

وی در ادامه از برنامه ریزی برای راه اندازی بخش دیپلماتیک در این بیمارستان خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای انجام این کار از جمله جانمایی این بخش آغاز شده است.

وی می گوید: اقدامات لازم برای انجام عملیات اجرایی و عمرانی این طرح نیز آغاز شده و در مرحله اخذ مجوز از دستگاههای ذی ربط از جمله شهرداری تهران هستیم. با راه اندازی این بخش به اتباع خارجی مقیم کشور ، سفرا و گردشگران خارجی خدمات درمانیVIP ارایه خواهد شد.

او معتقد است: بحث توریسم سلامت فرصت مناسبی است تا بتوانیم توانایی های علمی و عملی خود را در بخش بهداشت و درمان به سایر کشورها معرفی نماییم.

به گفته دکتر تابش مناسب بودن قیمت تمام شده درمان در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و همچنین وجود پزشکان حاذق از جمله عوامل مهم جذب بیماران خارجی به سمت بخش درمان کشورمان است. به گفته وی ایجاد اشتغال و ارز آوری به کشور نیز از جمله مزایای اجرای این طرح است.

ورود وزارت بهداشت به پاشنه آشیل حوزه درمان

مدیر عامل بیمارستان نیکان در ادامه به تغییر تعرفه های پزشکی اشاره کرد و گفت: موضوع تعرفه ها ، پاشنه آشیل بخش درمان کشور بود که متاسفانه به دلیل حساسیت های خاص آن تا کنون کسی جرات ورود به آن را نداشت.

وی معتقد است: به دلیل نابسامانی در این بخش مردم با مشکلات فراوانی مواجه بودند که امیدواریم با پی گیری مسوولان این معضل نیز برطرف شده و بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.

ویرایش جدید کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت

دکتر تابش در ادامه این گفت و گو در خصوص ویرایش جدید کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات گفت: شاید مهم ترین مزیت کتاب جدید تعرفه گذاری را می توان ایجاد زیرساختی جدید برای کاهش هزینه های درمانی مردم دانست.

به گفته وی در ویرایش جدید این کتاب تعرفه بیش از هزارو700 خدمت جدید درمانی مشخص می شود و این اقدام راه را برای دریافت های سلیقه ای می بندد. وی تاکید کرد: البته این کتاب نیز دارای اشکالاتی است که باید به آن توجه شده و مورد اصلاح قرار گیرد.

شایان ذکر است «کتاب کالیفرنیا» یک مدل معتبر جهانی است که حدود 40سال قبل در شهر «کالیفرنیا» اجرا شد و از 20سال قبل در ایران ملاک ارزش گذاری قیمت خدمات درمانی شد. اما با پیشرفت های پزشکی و ورود فناوری های جدید در این عرصه، خدماتی به مردم ارایه شد که به دلیل قدیمی بودن «کتاب کالیفرنیا»، ارزش خدمات جدید در آن کتاب مشخص نشده بود. این مساله باعث می شد، حدود هزارو700 خدمت درمانی از سوی پزشکان به دلیل مشخص نبودن ارزش واقعی آنان در کتاب مرجع، با دریافت های سلیقه ای انجام شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها