بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
افراد خاص مثل بیماران دیابتی ،زنان باردار و افرادی که مشکل خواب دارند باید مصرف قهوه را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنند.
تدبیر24: کافئین از جمله خوراکی هایی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم بعد از مصرف مداوم به آنها اعتیاد پیدا خواهیم کرد. از این رو باید توجه داشت که کافئین هم می تواند برای فرد مفید و هم مضر باشد. این خوراکی در نوشیدنی هایی همچون چای و قهوه دیده می شود.

با توجه به نژاد ایرانی ما، اکثر مردم کشور چای مصرف می کنند و در برخی موارد حتی از لیوان های بزرگ برای نوشیدن چای استفاده می کنند. در این میان قهوه هم میان برخی ها محبوب تر از چایی است و بیشتر در کافه ها افراد قهوه سفارش می دهند. حال ما قصد داریم تا در این گزارش شما را با انواع قهوه ها و فید و مضر بودن آنها آشنا کنیم.

مراقب مضرات کافئین باشید
 
ابتدا قبل از هرچیزی آگاه باشید که مصرف بیش از حد کافئین موجب اعتیاد در شما می شود. البته مصرف معادی کافئین 200mg – 30mg  اعتیاد نمی آورد، اما به این مسئله باید توجه ویژه ای بکنید. همچنین مصرف بالای آن موجب کندی واکنش در شما می شود. همچنین در دوران سرماخوردگی از مصرف چای پررنگ، قهوه و یا ترکیبات حاوی کافئین مانند نوشابه های گازدار و غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید زیرا علائم سرماخوردگی را تشدید می کند. در حقیقت افرادی که نوشابه های حاوی کافئین را مصرف می کنند هوشیاری بالایی دارند اما بعد از مدتی به مراتب کندتر واکنش نشان می دهد. یادتان باشد که مصرف بیش از قهوه موجب افسردی و ناامیدی در فرد می شود. افراد خاص مثل بیماران دیابتی ،زنان باردار و افرادی که مشکل خواب دارند باید مصرف قهوه را به یک یا دو فنجان در روز محدود کنند.
 
نکات مثبت مصرف کافئین
 
در حقیقت مصرف 300 میلی گرم کافئین نه بیشتر در روز موجب جلوگیری از آلزایمر می شود. البته بدانید که مصرف قهوه موجب کم خوابی هم می شود و برای جلوگیری از بی خوابی باید خواب مناسب و کافی داشت. بنابراین سعی کنید که قبل از خواب قهوه مصرف نکنید. از سوی دیگر زمان ورزش کردن مصرف کافئین موجب می شود که شما نتیجه ی بهتری بگیرید و عملکرد ورزش را بهبود می بخشد. یکی از مهم ترین خاصیت های مصرف کافئین رسیدن سریع آن به مغز است و موجب می شود که احساس هوشیاری بالایی داشته باشید و تا 60 دقیقه هم ادامه داشته باشد.خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که کافئین موجود در اسپرسو، خیلی زیاد است اما در واقع اینطور نیست. یک شات اسپرسو حاوی ۴۰ تا ۷۰ میلی گرم کافئین می باشد که در مقایسه با یک فنجان متوسط قهوه، خیلی کمتر است. به همین دلیل، اگر به کافئین حساس هستید، می توانید از نوشیدنی هایی که از اسپرسو درست شده اند،استفاده کنید. همچنین یادتان باشد که کافئین فقط در نوشیدنی ها یافت نمی شود و منابع دیگری هم دارد. شکلات یکی از منابع عمده ی کافئین است که در بسیاری از خوراکی ها به کار برده می شود. کافئین حتی در بعضی از دارو ها مثل، Midol هم وجود دارد. اگر دچار مشکل قلبی یا پرفشاری خون هستید، حتماً قبل از مصرف هر گونه دارویی که حاوی کافئین هست (مثل بعضی از داروهای مسکن) با پزشک خود مشورت کنید.
 
قیمت انواع قهوه
 
قهوه ها انواع گوناگونی دارند، که از 5 هزار تومان قیمت آنها شروع می شود 70 هزرا تومان ادامه پیدا می کند. بهترین برند از قهوه ها، قهوه ی فوری کنکو است. این برند از بهترین دانه های قهوه ی منطقه ی rainforest برداشت می شود.

منبع: ایسکا نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها