بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
بزرگان و ریش سفیدان طوایف دهستان ارمند در بخش مرکزی شهرستان لردگان برای ترک و ریشه کن کردن برخی آداب و رسوم نامناسب که باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود، هم قسم شدند.
تدبیر24: سران این نشست در حسینیه ارمند علیا با حضور 200 نفر از بزرگان وسران طوایف منطقه به ابتکار ناحیه مقاومت سپاه لردگان برگزار شد.

در میان جوامع ایلی بزرگان و ریش سفیدان طوایف نقش مهمی در رفع مشکلات اجتماعی دارند و در میان این جوامع بعضا عرف رایج از قوانین قدرت اجرایی بیشتری دارد که همین موضوع باعث شده تا بزرگان و سران طوایف نقش موثری در حل معضلات و اختلافات داشته باشند.

به همین منظور بزرگان و ریش سفیدان دهستان ارمند شهرستان لردگان برای ریشه کن کردن برخی آداب و رسوم نامناسب رایج پیشقدم شده اند تا با استفاده از نقش کاریزماتیک خود در میان طوایف این گونه رسوم را از میان بردارند.

رسومی مانند تیراندازی در آیین های شادی و عزا که بعضا باعث مرگ برخی افراد شده، برگزاری آیین های پرهزینه و طولانی برای سوگواری که باعث تحمیل هزینه سنگین به خانواده ها می شود و بروز درگیری های طایفه ای و طولانی شدن اینگونه منازعات به دلیل مشارکت همه اعضای طوایف درگیر از معضلات جوامع ایلی است که سران طوایف برای ترک اینگونه رسوم هم قسم شده اند.

سران و ریش سفیدان دهستان ارمند شهرستان لردگان توماری در خصوص حذف برخی رسوم نامناسب که بعضا در این دهستان انجام می شود، را امضا و کسانی را که این رسوم غلط را تداوم دهند، نفرین کردند.

براساس این تومار استفاده ازسلاح و مهمات و سوء استعمال موادمخدر و دخانی توسط برخی افراد کم توجه در مجالس شادی، عروسی و عزا ممنوع شده است.

همچنین بر اساس مفاد این تومار راه اندازی کاروان های طولانی در عروسی و تشیع جنازه که باعث بروز مشکلاتی در تردد در منطقه می شود ممنوع شده است.

بر اساس این سوگندنامه، استفاده از رسانه های دشمن از جمله ماهواره ممنوع بوده و مردم چنانچه تجهیزات ماهواره دارند به صورت داوطلبانه به سپاه شهرستان تحویل و یک عدد دستگاه گیرنده دیجیتال تحویل می گیرند.

همچنین بر اساس این تومار بزرگان و ریش سفیدان باید در جهت رفع اختلافات تلاش کنند و از دامن زدن به آن جلوگیری نمایند .

حفاظت از جنگل ها و منابع خدادادی و جلوگیری از هرگونه قطع درختان، کاهش ساعات مراسم عزاداری اموات برای رفشمن را در جنگ نرم نیز شکست دهیم .

مرکز شهرستان لردگان در فاصله 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها