بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۰۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
دولت و شخص رئیس‌جمهور نیز با عملکرد خود نشان داده‌اند که بر عهد خود با مردم وفادار مانده و اجازه نخواهند داد تندروها از هر گروه و جریانی که باشند، آرامش و فضای اعتدالی حاکم بر کشور را دچار خدشه کنند.»
تدبیر24: اجلاس فصلی «شورای هماهنگی جوانان حزب اعتدال و توسعه» روز گذشته درحالی برگزار شد که فاطمه هاشمی از اعضای این حزب و مرتضی بانک که علاوه بر عضویت در شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری است هم در آن حضور داشتند. برگزاری چنین اجلاسی را می‌توان از دو زاویه تحلیل کرد. یکی اینکه فعالیت انتخاباتی حامیان دولت آغاز شده است و افرادی که دارای مناصب دولتی نیستند که بخش جوانان یکی از آنهاست، درصدد آماده‌سازی فضا برای تداوم اعتدال و این بار در مجلس هستند که چنین موضوعی دارای ممنوعیت قانونی نیست و به نظر می‌رسد میانه‌روهای تمام گروه‌ها از تداوم مسیر 24 خرداد 92 خرسند باشند. گمانه دیگر که می‌توان درمورد پررنگ شدن اجلاس شورای هماهنگی جوانان حزب اعتدال و توسعه مطرح کرد، فرمان امید به خود است. همگان آگاه هستند که دکتر روحانی نزدیکی زیادی به حزب اعتدال و توسعه داشت و به نوعی بزرگ‌تر این حزب معرفی می‌شود. اکنون که جوانان حزب اعتدال و توسعه کمر همت به برگزاری اجلاس فصلی بسته‌‌اند، می‌توان اینگونه تحلیل کرد که برگزاری نشست از سوی آنها طی فرمانی بوده که شاید از سوی رئیس‌جمهور نبوده اما یکی از نزدیکان آگاه به دغدغه رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم ایجاد نشاط در کشور به نزدیکان پیشنهاد کرده که آنها آغازکننده رفع دغدغه رئیس‌جمهور باشند و گمانه آخر هم این‌ است که اجلاس فصلی شورای هماهنگی جوانان حزب اعتدال و توسعه طبق روال هر ساله در موعد مقرر برگزار شده و دلیل پررنگ شدن آن همانطور که در ابتدا اشاره شد، می‌تواند نقش حسن روحانی در این حزب باشد. به هر حال استارت فعالیت سیاسی احزاب میانه‌رو با برگزاری اجلاس فصلی شورای هماهنگی جوانان حزب اعتدال و توسعه زده شد.
 رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهد تندروها آرامش را دچار خدشه کنند
در این اجلاس، یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: «تجربه یک سال و اندی حاکمیت دولت یازدهم نشان داد که می‌توان با تکیه بر بدنه کارشناسی و در فضایی غیرملتهب، هم گام‌های مثبتی در بهبود وضعیت عمومی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی برداشت و هم با نگاهی تعاملی در پاسداشت منافع ملی در سطح جهانی به توفیقاتی قابل توجه دست یافت.» مرتضی بانک در پاسخ به برخی ابهامات در زمینه فرآیند انتصابات در بدنه دولت گفت: «مشی اعتدالی آقای روحانی بر این مهم استوار است که مدیریت کارآمد کشور جز با حضور فعال کلیه احزاب، جریان‌های سیاسی، اقوام و اقلیت‌های همسو و همفکر و متعهد به برنامه‌های دولت ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر مجموعه شرایط داخلی و بین‌المللی ایران، ضرورت استقرار فضایی آرام و بدون تنش در بدنه مدیریتی کشور را بیش از پیش ایجاب می‌کند.» وی افزود: «روح کلی حاکم بر فرآیند انتصابات منبعث از رویکرد اعتدالی دولت و درک واقع‌بینانه از شرایط کنونی است. البته کسانی که آرامش کنونی حاکم بر کشور را در تضاد با منافع خود می‌بینند یا با مشی اعتدالی میانه‌ای ندارند، از حضور افراد و شخصیت‌های منتسب به جریان‌های متنوع سیاسی در دولت ناراضی هستند. چنین جریانات تندرو و افراطی حیات خود را صرفا در ممات طرف مقابل می‌بینند. جامعه ایرانی، تجربه مدیریت تندروها را دیده و خسارت‌های ناشی از آن را نیز به خوبی به یاد دارد.» وی افزود: «پیروزی دکتر روحانی در انتخابات 92 نشان‌دهنده عزم مردم برای به حاشیه راندن حاشیه‌سازان و تندروها بود. دولت و شخص رئیس‌جمهور نیز با عملکرد خود نشان داده‌اند که بر عهد خود با مردم وفادار مانده و اجازه نخواهند داد تندروها از هر گروه و جریانی که باشند، آرامش و فضای اعتدالی حاکم بر کشور را دچار خدشه کنند.» بانک در بخشی دیگر از سخنان خود، حضور قدرتمند تشکل‌ها و احزاب سیاسی را پیش‌نیاز تحرک و نشاط سیاسی جامعه دانست و گفت: «تجربه بیش از یک دهه فعالیت حزب اعتدال و توسعه، نشان می‌دهد که برخلاف بدبینی‌ها، ساختار سیاسی کشور از ظرفیت مناسبی برای فعالیت‌های حزبی و سیاسی برخوردار است. این حزب در سخت‌ترین شرایط و ناملایمات سیاسی با در پیش گرفتن مشی اعتدالی و دوری از افراط و تفریط، ضمن حضور فعال در صحنه سیاسی کشور توانست گفتمان خود در لایه‌های مختلف اجتماعی را گسترش دهد.» به گفته وی، حزب اعتدال و توسعه از فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و مدنی با دیدگاه‌های متنوع در چارچوب قانون حمایت می‌کند و فعالیت سیاسی ذیل احزاب و تشکل‌های قانونی را در مسدودکردن روزنه نفوذ تندروها در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بسیار موثر می‌داند.» بانک درباره وضعیت کنونی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: «از خرداد 92 فصل تازه‌ای از حیات این حزب آغاز شده است. حاکمیت گفتمان اعتدال بر بدنه اجرایی کشور، پیروزی بزرگی برای حزب اعتدال و توسعه به‌شمار می‌رود. طبیعی است موفقیت این دولت در عرصه‌ای مختلف، سبب می‌شود این گفتمان بیش از پیش با اقبال عمومی مواجه شده و در عمق رفتارهای اجتماعی آحاد مردم نیز رسوخ کند.»
 اعتدال و توسعه حزب دولت‌ساخته نیست
وی خطاب به جوانان عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: «ما، حزبی دولت ساخته نیستیم، بلکه با سال‌ها تلاش توانستیم نقشی موثر و کلیدی در تشکیل دولت داشته باشیم. اکنون که دولتی همراستا با گفتمان ما تشکیل شده، مسئولیت اعضای حزب بسیار بیشتر از قبل است. ما نباید به حزبی دولتی تبدیل شده و استقلال، مرام‌ها، اهداف و کارکردهای حزبی خود را فراموش کنیم.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
2
1
یکی باید ترمز تندرویهای روحانی رو بکشه و گرنه از این مملکت چیزی نمیمونه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
0
چقد بابت اين مطلب گرفتي
بده برات مزنه بزنم ببين خوب بهت ميدن يا نه سرتو كلاه گذاشتن
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها