بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
سابقه اجرایی و عملیاتی دکتر فرهادی طی سال‌های گذشته و حضور در جمعیت هلال احمر به‌عنوان قائم‌مقام سرلشگر فیروزآبادی نشان‌دهنده اعتماد نظام به وی برای حضور در مناصب مهم و حساس بوده است.
تدبیر24: همان‌گونه که اکثریت مجلس طی روزهای گذشته در قالب اظهارنظر بیان داشته‌اند، تکلیف برای خدمت به نظام اصلی‌ترین دلیل برای پذیرفتن منصب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دکتر محمد فرهادی بوده است. دلایل مبرهن و متقنی نیز وجود دارد که نه تنها فرهادی گزینه مطلوب رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی است بلکه وی مورد وثوق و حمایت نظام برای تصدی وزارت علوم است.

سابقه اجرایی و عملیاتی دکتر فرهادی طی سال‌های گذشته و حضور در جمعیت هلال احمر به‌عنوان قائم‌مقام سرلشگر فیروزآبادی نشان‌دهنده اعتماد نظام به وی برای حضور در مناصب مهم و حساس بوده است.
 
ابتکار و شجاعت و خلاقیت فرهادی در دوران جنگ تحمیلی نیز در نوبه خود بسیار حائز اهمیت و قابل مباهات است، راه‌اندازی قطارهای بیمارستانی از شمال تا جنوب کشور و رسیدگی به مجروحان و سربازان وطن با آن شرایط سهمگین جبهه‌ها نیز باعث شد که وی از سوی مردم و نظام به عنوان پزشک شجاع دفاع مقدس لقب گیرد.
 
سابقه دکتر فرهادی در دو وزارتخانه علوم و بهداشت و حضور در دو دولت دفاع مقدس و اصلاحات که همراه با جهاد علمی و تلاش برای ساخت و آبادانی کشور بعد از دفاع مقدس بوده نیز نشان‌دهنده اهتمام دکتر فرهادی به خدمت‌رسانی است.
 
فرهادی علاوه بر سوابق انقلابی، از نوآوران و تلاش‌گران عرصه علم و دانش نیز بوده است، دوران مدیریت وی در دو وزارتخانه همراه با جهش‌های گسترده و نوزایی علمی و بازگشت اعتماد به نفس ایرانیان پس از جنگ تحمیلی بوده است.
 
وی از زبرالحدیدهای علمی کشور محسوب می‌شود و به‌عنوان یک چهره ماندگار علمی موجب تسلی خاطر و سکینه قلبی اهالی دانشگاه خواهد بود، زیرا در مدیریت خود همیشه سعی کرده است که از رویکرد سیاسی به امور علمی بپرهیزد و تلاش برای باز کردن دروازه های علمی به کشور را در دستور کار خود قرار دهد.
 
بر خلاف معدود اظهار نظرهای برخی افراد، دکتر فرهادی هر گز خارج از تراز علمی از تریبونی صحبت نکرده است و برخلاف برخی دیگر، بعد از حوادث سال 88 نیز هیچ‌گاه به دام افراطیون نیفتاد و نقش‌آفرینی وی در مراکز علمی و حمایت از دستاوردهای علمی کشور تا سال 89 خود مؤید این موضوع است.
 
با نگاهی به مدیریت دکتر فرهادی بر جمعیت هلال احمر می توان دریافت که وی از نیروهای ارزشی انقلاب در مناصب مختلف استفاده کرده است؛ حضور دکتر سید احمد موسوی به‌عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر، دکتر پیرحسین کولیوند به‌عنوان رییس سازمان امداد و نجات، دکتر حسام‌الدین مدنی به‌عنوان رییس سازمان تدارکات پزشکی و خیلی دیگر از چهره‌های ارزشی در هلال احمر نشان دهنده وفاداری دکتر فرهادی به نظام و ارزش‌های انقلاب است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها