بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
سیاه‌دانه همچنین دارای 15 نوع اسید آمینه، پروتئین،‌ مواد نشاسته‌ای، فیبر خوراکی، کلسیم، سدیم، آهن و پتاسیم است. پزشکان عرب در قرن 13 میلادی ادعا می‌کردند که این گیاه می‌تواند 50 بیماری مختلف را درمان کند.
تدبیر24: «سیاه دانه»، پُرخاصیت و شفابخش«سیاه دانه» هرچند جزو گیاهان دارویی است که این روزها زیاد مصرف نمی‌شود اما این دانه‌های ریز، بسیار پُرخاصیت و شفابخش هستند.

سیاه دانه با نام علمی Nigella sativa دارای ماده‌ای موسوم به «نیگلون» است در بدن آنتی‌هیستامین که نوعی ماده ضدآلرژی است، تولید می‌کند و در معالجه آسم بسیار موثر است.

سیاه‌دانه همچنین دارای 15 نوع اسید آمینه، پروتئین،‌ مواد نشاسته‌ای، فیبر خوراکی، کلسیم، سدیم، آهن و پتاسیم است. پزشکان عرب در قرن 13 میلادی ادعا می‌کردند که این گیاه می‌تواند 50 بیماری مختلف را درمان کند.

سیاه دانه همچنین دارای 84 درصد اسیدهای چرب مانند اسید «لینولئیک» و روغن‌های فراری است که این روغن‌ها خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارند. سیاه دانه در عین حال دارای طبع گرم و خشک است. در این مقاله از بین خواص بیشمار این دانه‌های ریز و مفید به ذکر چند نمونه از مهمترین آنها بسنده می‌کنیم:

- سیاه‌دانه بادشکن و ضدنفخ است.

- از کرم خوردگی دندان جلوگیری می‌کند.

- شیر زنان شیرده را زیاد می‌کند.

- سیاه دانه ادرارآور است.

- در تقویت‌ عمومی بدن تاثیر دارد.

- حالت تهوع را رفع می‌کند.

- خون را پاکسازی می‌کند.

- یبوست را درمان می‌کند.

- رطوبت بدن را از بین می‌برد.

- بدن را گرم می‌کند.

- برای درمان سرفه مفید است.

- در بهبود ناراحتی‌های تنفسی تاثیر دارد.

- مصرف آن به همراه سرکه در دفع کرم و انگل موثر است.

- بخور سیاه دانه حشرات را فراری می‌دهد.

با این حال از آنجا که سیاه دانه گرم و خشک است بنابراین گرم‌مزاجان نباید در مصرف آن افراط کنند زیرا باعث ورم، درد و گرفتگی گلو می‌شود. هچنین مصرف زیاد آن برای کلیه مضر است و توصیه می‌شود که با کتیرا خورده شود.

منبع: نچرال سوسایتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها