بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۱۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
به لطف الهی و دعای خیر مردم امیدواریم مذاکرات به نتیجه مطلوب و موفقیت آمیز برای ملت ایران منتهی شود و در غیر اینصورت دولت با تمام توان برنامه های داخلی اش را دنبال کرده و دور از ذهن نیست که بخش های کمتر موفق کابینه از جمله حوزه اشتغال و صنعت دستخوش تغییراتی شود.
تدبیر24: با نزدیک شدن به مهلت نهایی مذاکرات ایران و 1+5؛ بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها مشغول پردازش و بررسی ابعاد این مذاکرات هستند و با تکیه بر اخباری که گاها از سوی مقامات ایران و طرف مقابل اعلام می شود؛ به نوعی نتایج مذاکرات را با نگاه های متفاوت پیش بینی می کنند.
اما نکته ای که جریان های تندرو در داخل کشور بارها بر روی آن تاکید دارند؛ انفعال دولت در قبال شکست احتمالی مذاکرات است که به زعم آنها می تواند تیر خلاصی بر پیکره دولت تدبیر و امید محسوب شود.
در این باره یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با ناطقان تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند " انشاا.. از این مذاکرات ضرری نمی کنیم و تجربه ای دیگر در اختیار ملت ایران قرار می گیرد" و نکته ای که بسیار برای من جای تعجب است ولع و تشنگی دلواپسان برای شکست مذاکرات است که نشان می دهد عده ای برای رسیدن به منافع حزبی و سیاسی حاضرند منافع ملی فدا شود.
وی ادامه داد: به لطف الهی و دعای خیر مردم امیدواریم مذاکرات به نتیجه مطلوب و موفقیت آمیز برای ملت ایران منتهی شود و در غیر اینصورت دولت با تمام توان برنامه های داخلی اش را دنبال کرده و دور از ذهن نیست که بخش های کمتر موفق کابینه از جمله حوزه اشتغال و صنعت دستخوش تغییراتی شود.
این چهره سیاسی در پاسخ به این سوال که ممکن است کدام چهره ها بعنوان جایگزین ربیعی و نعمت زاده معرفی شوند، گفت: فعلا هیچ چیز مشخص نیست و تصمیم گیر نهایی شخص رئیس جمهور است، اما تا کنون نام افرادی همچون محمد فروزنده و علی اصغر مونسان مطرح است.
حضور محمد فروزنده در هیئت همراه رئیس جمهور در سفر باکو/ آبان 93
گفتنی است محمد فروزنده  از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و وزیر دفاع دولت دوم هاشمی رفسنجانی محسوب می شود که از سال 78 تا تیر 92 با حکم رهبر معظم انقلاب ریاست بنیاد مستضعفان را عهده دار بود و طی ماه های اخیر در نهاد ریاست جمهوری جایگاه مشورتی دارد.
حضور مونسان در کنار روحانی طی بازدید رئیس جمهور از کیش
علی اصغر مونسان نیز دارای مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد از دانشگاه امیرکبیر است که در کارنامه اش سابقه همکاری با چهره هایی چون قالیباف و محمد فروزنده را دارد و البته با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با دریافتی حکمی از رئیس جمهور بعنوان مدیرعامل راهی سازمان منطقه آزاد کیش شد.
قابل ذکر است چندی پیش اکبر ترکان در گفتگو با یک برنامه رادیویی گفت: مونسان از چهره هایی است که در آینده نام او را بیشتر خواهید شنید(!)
در این بین دور از ذهن نخواهد بود اگر گفتگوهای ایران و 1+5 به نتیجه هم  برسد؛ رئیس جمهور بدنبال گشایش های احتمالی در روابط ایران با دنیا و در راستای سرعت بخشیدن به حرکت اجرایی کشور؛ ترکیب کابینه را دستخوش تغییراتی کند.

منبع: ناطقان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
0
0
به نتیجه نرسیدن مشکلی نداره ولی تمدید یا امضای یک توافق بد هست که مشکلسازه.
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
امیدواریم تغییراتی را که گفتید اتفاق بیفد. هر جه سریعتر..من یکی از کسانی هستم که طرفدار دولت هستم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها