بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۱۱۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
آخرین اخبار از وین
ادامه روند مذاکرات از زمان توافق موقت ژنو تا کنون به مدت یک سال طول کشیده است، مهلت توافق موقت ژنو پیش از این یک بار دیگر هم تمدید شده بودحالا خبر رسیده که مذاکرات دو ماه دیگر به طول می انجامد
تدبیر24:"توافقی سیاسی حاصل نشده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد" این آخرین خبر از وین است . سوم آذر ماه آخرین روز مذاکرات است اما نتیجه چه خواهد بود ؟ بسیاری از تحلیلگران  دستیابی به "چارچوب توافق" را تا دوشنبه ممکن می‌دانند، ولی می‌گویند پس از توافق  حداقل چند  هفته وقت لازم است تا بر سر جزییات و چگونگی اجرای آنها توافق شود .

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت:  طرفین به سختی در تلاش برای رسیدن به توافق هستند. او در رابطه با دستیابی به پیشرفت‌هایی در مذاکرات ابراز امیدواری کرده، ولی گفت که "هنوز شکاف‌های بزرگی" باقی مانده‌اند که باید روی آن‌ها کار شود.  یک مقام آگاه به ایسکانیوز گفت:  با توجه به اینکه طرفین به  "توافق سیاسی و کلی" نرسیده اند ، گزینه تمدید توافق روی میز قرار گرفته و این توافق 2 ماهه خواهد بود تا  بر سر جزییات بحث شود .

ادامه روند مذاکرات از زمان توافق موقت ژنو تا کنون به مدت  یک سال طول کشیده  است، مهلت توافق موقت ژنو پیش از این یک بار دیگر هم تمدید شده بودحالا خبر رسیده که  مذاکرات دو ماه دیگر به طول می انجامد تا بر سر جزییات بحث شود چرا که آن طور که تحلیلگران میگویند پسیرفتهای بزرگی در مذاکرات محقق شده اما هنوز اختلافاتی بر سر جزییات وجود دارد .

حضور دیپلمات‌های ارشد 1+5 در وین در حالی انجام می‌شود که امروز منابع غربی گزارش دادند که ایران و گروه موسوم به 1+5 احتمالا فردا دوشنبه همزمان با ضرب‌الاجل برنامه مشترک اقدام، حصول یک «توافق سیاسی» را اعلام می‌کنند.

به گفته این منابع، این توافق شفاهی و غیرمکتوب (Non-Paper) احتمالا چارچوب و کلیات راهکار جامع را مشخص می‌کند. بر اساس این موافقتنامه، طرفین همچنین به مدت دو ماه (احتمالا تا بهمن‌ ماه) برای تعیین جزئیات راهکار جامع هسته‌ای، زمان خواهند داشت

منبع : ایسکانیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
6
اره دیگه پس از ژنوچای اگه دوباره باج ندین نمیشه.
پاسخ ها
ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
باج اول تعطیل هسته ای که موفق شدند
باج دوم موشک های بالستیک که تا رهبری اجازه ندهد ظریف تا 3ساله دیگه هم مذاکره کنه فاید ندارد
باج سوم حقوق بشر...آمریکایی
باج چهارم به رسمیت شناختن اسرائیل و کمک نکردن به حزب الله و حماس
اون موقع شاید طرف مقابل بعضی از تحریم ها را بردارند.
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
6
واقعا خسته نباشد
بابا آقای دکتر روحانی (دکتر مذاکره) مملکت تعطیل شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
3
رسایی: کلید خوش‌بینی به آمریکا شکست
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مذاکرات وین گفت: نمی‌دانیم در مذاکرات وین چه توافقی شده که طرف آمریکایی از آن راضی است.
SAJAD
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
0
3
علت "عدم توافق جامع هسته‌ای" و تمدید ۸ ماهه مذاکرات چیست؟

اره دیگه پس از ژنوچای اگه دوباره باج ندین نمیشه.
باج اول تعطیلی هسته ای که موفق شدند
باج دوم موشک های بالستیک که تا رهبری اجازه ندهد ظریف تا 3ساله دیگه هم مذاکره کنه فاید ندارد
باج سوم حقوق بشر...آمریکایی
باج چهارم به رسمیت شناختن اسرائیل و کمک نکردن به حزب الله و حماس
اون موقع شاید طرف مقابل بعضی از تحریم ها را بردارند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها