بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
عملیات اجرایی ساخت سه سکوی میدان نفتی هنگام باحضور معاون وزیرصنعت ،معدن و تجارت و استاندار هرمزگان در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزو ایکو) در غرب بندرعباس آغاز شد.
تدبیر24: مدیرعامل ایزوایکو عصر یکشنبه با ارائه گزارشی وزن هر یک از سکوهای در دست ساخت را یکهزار و 500 تن و مدت زمان اجرای آنها را نیز 20 ماه ذکر کرد.

رضایی از شرکت نفت فلات قاره بعنوان کارفرما و سفارش دهنده ساخت این سه سکوی نفتی نام برد و افزود: با توجه به سابقه، تجربه و توانمندیهایی که ایزوایکو دارد در زمان معین آنها را تحویل خواهیم داد.

این مقام مسوول در ایدرو هزینه ساخت سه سکوی میدان گازی هنگام را در مجموع 20 میلیون دلار عنوان کرد و ابراز داشت: جکتهای آنها نیز در این شرکت ساخته شده اند.

در ادامه این مراسم استاندار هرمزگان نیز با اشاره به موفقیتهای بدست آمده در شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بیان داشت: این شرکت آماده ساخت و تحویل هرگونه سفارشی در زمینه سازه های فراساحلی در مدت معین است.

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به توانمندیهای ایزوایکو از آن بعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای کشور در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناور و صنایع فراساحل (ساخت انواع سکوهای نفتی و گازی و لوله گذاری در دریا) نام برد.

در اطلاعات منتشره آمده است طراحی و ساخت این سه سکوی نفتی در شرکت سازه های دریایی مبین سازه گستر خلیج فارس (یکی از چهار شرکت تحت مدیریت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) واقع غرب بندرعباس انجام می شود.

این شرکت ساخت سکوی گازی فاز یک، دو و سه پارس جنوبی و ساخت، حمل و نصب سه جاکت متعلق به فازهای 6،7 و 8 ، و همچنین ساخت و حمل و نصب سه جاکت فاز 12 پارس جنوبی را در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

ساخت، حمل و نصب چهار جاکت و چهار سکوی گازی فاز 14، ساخت جاکت و سکوی فاز 16و ساخت دو جاکت و 2سکوی پروژه نفتی هندیجان نیز بعنوان پروژه های در دست اجرای شرکت مبین سازه گستر خلیج فارس در بندرعباس معرفی شده است.

بهره برداری رسمی از حوضچه ی خشک جهت نوسازی، ساخت و تعمیر کشتیهای بزرگ از جمله نفتکش و شناورهای کانتینربر و فله بر با 300 هزار تن در ابعاد 370در 60متر و 400در 80متر به عمق آبخور 14متر در مجتمع کشتی سازی ایزوایکو از دیگر پروژه های امروز بود.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با یکهزار و 100هکتار مساحت و 380هکتار حوضچه آرامش و در حوض خشک با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی و ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در 37 کیلومتری سواحل غرب شهر بندرعباس احداث گردیده که به صورت هلدینگ اداره می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها