بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ساماندهی امداد خودروها را یکی از مصوبات یکصد و دوازدهمین جلسه این شورا عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها مکلف شدند با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شماره تلفن یکسانی در سراسر کشور برای امداد خودروها در نظر بگیرند.
تدبیر24: مهدی یدی همدانی گفت: بر اساس ماده 22 آیین نامه تبصره (1) ماده (31) و (32) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بند 4 ماده (3) آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی مصوب هیئت وزیران که در سالهای 88 و 90 به تصویب رسیده است، و ماده (13) آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو وزارت کشور متولی ساماندهی امداد خودروها در شهرهای کشور تعیین شده است.

وی افزود: بر اساس یکصد و دوازدهمین مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از این پس صدور پروانه فعالیت برای تمامی امداد خودروها از طریق شهرداری‌ها انجام می‌شود و هیچ امداد خودرویی بدون پروانه شهرداری حق فعالیت در شهر را نخواهد داشت. تعرفه امداد خودروها نیز باید به تصویب شورای شهر برسد بر این اساس شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر می‌توانند نظارت کافی بر امداد خودروها داشته باشند.

وی ضرورت انجام مطالعات مهندسی ترافیک برای شهرها را از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام کرد و افزود: این شورا در دو جلسه موضوعات مطالعات مهندسی ترافیک و قوانینی که در مطالعات مهندسی ترافیک شهرهای بالای 200 هزار نفر باید انجام شود را به تصویب رساند که باب جدیدی در مدیریت شهری باز می‌کند.

همدانی تاکید کرد: مطالعات در هفت گروه دسته بندی شده‌اند و شهرداری‌ها موظف هستند اقدامات خود در شبکه معابر، اصلاحات هندسی، مدیریت چراغ‌ها، تابلوگذاری‌ها،‌ تغییر جهت در معابر و مدیریت پارکینگ‌ها و پارک‌های حاشیه‌ای را بر اساس مطالعات انجام شده اجرایی کنند و از انجام اقدامات سلیقه‌ای پرهیز کنند. در حقیقت با این مصوبه تمامی اقدامات شهرداری‌ها پشتوانه مطالعاتی خواهند داشت.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به تصویب دستور العمل ضوابط صدور گواهینامه برای راهبران قطار توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک در سال 1391 گفت: با توجه به تجربیاتی که در سالهای اخیر در مترو تهران و مشهد بدست آمده است، بزودی قطار شهری در شهرهای شیراز،‌ تبریز،‌ اصفهان و اهواز راه اندازی می‌شود و از این رو اصلاح دستور العمل انتخاب، آموزش و سنجش مهارت صدور گواهینامه راهبری قطارهای برقی شهری و حومه ای (مسافربری) در دستور کار شورای عالی قرار گرفت.

وی افزود: ضرورت داشت با تجربیاتی که بدست آمده ضوابط مربوط به صدور گواهینامه راهبران قطارهای شهری اصلاح می گردد؛ بر همین اساس با مشارکت شهرداری تهران، مشهد و سایر کلان شهرهایی که دارای قطار شهری هستند اصلاح ضوابط مورد تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت.

همدانی همچنین دستور العمل انتخاب، آموزش، سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری ماشین آلات نقلیه ریلی کمکی را آخرین مصوبه این جلسه شورای عالی خواند و افزود: افرادی که در راهبری ماشین آلات نقلیه ریلی کمکی و دستگاه‌هایی که در ساخت و بهره برداری از سیستم‌های ریلی به کارگیری می‌شوند؛ باید گواهینامه داشته باشند و گواهینامه‌شان تابع یک نظام آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: این مصوبه نیز با مشارکت شهرداری‌هایی که دارای قطار شهری هستند تهیه و به تصویب شورای عالی رسید. به این ترتیب از این پس هرگونه گواهینامه چه در مورد راهبری قطارهای شهری و چه در مورد ماشین آلات نقلیه ریلی کمکی باید بر اساس دستور العمل تعیین شده صادر شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: این دستور العمل نسبت به دستور العمل‌های قبلی قدری سخت گیرانه تر است تا افرادی که انتخاب می‌شوند از مهارت کافی برخوردار باشند. قطعا با توجه به اینکه عده زیادی از شهروندان در صورت اشتباه راهبر سلامتشان به خطر می‌افتد، سعی شده تا بر روی مسائل آموزشی تاکید بیشتری صورت گیرد و از افرادی که شرایط جسمی مناسب تری برخوردار هستند استفاده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها